Tazelik
İçeriğin yayınlanma süresi bir sıralama sinyalidir. Ancak yapılana arama türleriyle tazelik arasında farklı bir bağ bulunmaktadır. Google içeriğin tazeliğini aşağıdaki türden aramaları gözden geçirerek takip etmektedir:
- Son Olaylar veya Sıcak Konular: Web ortamında trend olmaya başlayan her şey burayla ilgilidir. Arama yapanlar yayınlanan en son bilgiyi anında öğrenmek isterler.
- Düzenli Olarak Yaşanan Olaylar: Bu olaylar düzenli olarak gerçekleşir. Yıllık olaylar veya seçimler bu kapsamdadır. En son yaşanan gelişmeyi anında öğrenmek istediğiniz için tazelik önemlidir.
- Sıklıkla Yapılan Güncellemeler: Bu aramalarda bilgiler değişiklik gösterir, son olay veya düzenli olarak yaşanan olay değildir. Teknolojik gelişmeler veya otomotiv sektöründeki gelişmeler bu kapsamdadır.
Google arama hacimleri arasında farklılıklara göz atar. Bunu yaparken yayıncıların ve blogların konuyla ilgili yazdıklarından hareketle yola çıkar ve aynı zamanda sosyal medyada bahsedilme durumlarını gözden geçirir.
Bu tür durumlarda içeriğiniz üst sıralarda yer almaya başladığı anda sahip olduğunuz sıralamayı muhafaza edebilmek için düzenli olarak içeriği yenilemeniz ve onu taze tutmanız gerekir. Bunun için aşağıdaki alt başlıklardan faydalanmayı düşünebilirsiniz.
- Başlangıç Tarihine Göre Tazelik: Bir web sayfasının yayınlanma tarihine göre tazeliği anında ortaya konabilir. Bir içeriğin yayınlanması ve zaman içerisinde eskimesi söz konusu olduğu için tazelik için güncelleme yapmak gerekir.
- Düzenli Güncellemeler: Google içerik tazeliğini yapılan düzenli güncellemelere göre belirler. Güncelleme yaparsanız içerik tazeliğini korur.
- Ana Metinde Değişiklik: Ana metnin içerisinde geniş kapsamlı değişiklik yapılması durumunda tazelik korunmuş olur.
- İçeriğin Değişme Sıklığı: Sık sık değiştirilen içerikle birkaç yılda bir değiştirilen içerik arasında ciddi skor farkı olacaktır.
- Yeni Sayfa Oluşturma: Sık sık yeni yazı yayınlayan sitelerin tazelik skoru çok daha yüksek olacaktır.
- Link Büyüme Sinyalleri: Eğer bir sayfaya gelen link miktarında artış yaşanırsa Google bunu uygunluk olarak değerlendirir ve tazelik açısından olumlu bir sinyal olarak yorumlar.
- Tazelik Geçirgenliği: Tazelik skoru yüksek olan bir siteden link almak ilgili sitenin tazeliğinin size geçmesini sağlayacaktır.
- Trafik ve Etkileşim: Arama motoru sonuç sayfası üzerinden gerçekleştirilecek standart etkileşimler uygunluk ve tazelik sinyali olarak nitelendirilmektedir.
- Çapa Metinlerinde Değişiklik: Siteniz zaman içerisinde değişiklik yaşamışsa diğer sitelerden gelen linklerde yer alan çapa metinlerinde yapılacak değişiklikler değerlerin değişmesine neden olabilir.
- Yeniliğin İyiliği: Yeniler her zaman iyi değildir. Eski yazılar yenilerden çok daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir. Eski yazılar uzun süredir var oldukları için daha otoriter durumdadırlar.
Google News
Google oluşturduğunuz içeriğin tazeliğinden memnun ise sizi arama motoru sonuç sayfasının ilk sırasına yerleştirebilir. Bunun için başarılı bir biçimde sitenizi Google News yani Google Haberler sayfasına kayıt ettirmiş olmanız gerekir. Google News kaydınızı yaptırmak için sitenizin belirli kriterleri karşılaması gerekir.
Google sıralama sinyalleri rehberinin diğer bölümlerine aşağıdan ulaşabilirsiniz. Bir sonraki bölümde kopya içerik meselesi kapsamlı olarak ele alınacaktır.
- Bölüm 10: Backlinkler
- Bölüm 9: Harici Linkler
- Bölüm 8: Dahili Linkler
- Bölüm 7: Site Seviyesi Sinyaller
- Bölüm 6: Güven Sinyalleri, Otorite ve Uzmanlık
- Bölüm 5: Kopya İçerik
- Bölüm 3: Kaliteli İçerik
- Bölüm 2: Anahtar Kelime Uygunluğu, Sıklığı ve LSI
- Bölüm 1: Site İçi Sinyaller
[…] Bölüm 4: İçerik Tazeliği […]
[…] Bölüm 4: İçerik Tazeliği […]
Sosyal medya danışmanlığı konusunda çalışmak istiyoruz.
oldukça kaliteli bir makale