Google Sıralama Faktörleri – Bölüm 6: Güven, Otorite ve Uzmanlık

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 14/12/2016
Bir önceki bölümde kopya içerik konusuna yer vermiştik. Bu konuda en pratik bilgileri sunmuş ve kopya içeriklerin sitenizin sıralamadan çıkarılmasında etkin rol oynayabileceğinden bahsetmiştik. Bununla birlikte kopya içeriğe sahip olsa bile otorite sahibi sitelerin ön plana çıkacağından söz etmiştik. Bu bölümde güven, otorite ve uzmanlık konusu ele alınarak bunların önemi konusunda bilgi verilecektir. Sayfa Kalite […]

Bir önceki bölümde kopya içerik konusuna yer vermiştik. Bu konuda en pratik bilgileri sunmuş ve kopya içeriklerin sitenizin sıralamadan çıkarılmasında etkin rol oynayabileceğinden bahsetmiştik. Bununla birlikte kopya içeriğe sahip olsa bile otorite sahibi sitelerin ön plana çıkacağından söz etmiştik. Bu bölümde güven, otorite ve uzmanlık konusu ele alınarak bunların önemi konusunda bilgi verilecektir.


Sayfa Kalite DeğerlendirmesiGeçtiğimiz yıllarda Google epey geniş bir belge yayınlayarak arama kalitesine nasıl yön vereceği konusunda herkesi bilgilendirmişti. Sayfa Kalite Değerlendirmesi kapsamında özel bir değerlendirme uygulayacak Google aslında belirli başlıkları göz önünde bulundurma yoluna gidecektir:

  • Ana içerik kalitesi ve miktarı
  • Site bilgisi ve siteden sorumlu kişi hakkında bilgi
  • Sitenin itibarı
  • Uzmanlık, otoriterlik ve güvenilirlik

Daha önce içerik kalitesi konusunda değinmiştik. Dolayısıyla güven, otorite ve uzmanlık konusuna değinerek değerlendirme unsurları içerisinde yer alan bu önemli unsurlar hakkında en pratik bilgiyi sunmak gerekmektedir.
Otorite
Otorite sahibi site demek güvenilir site demektir. Kullanıcılar, sektör uzmanları, diğer siteler ve arama motorları tarafından güvenilir site olmak çok kolay değildir. Otorite güç getirir ve bu güç sitenin içeriğiyle doğru orantılıdır. Bunun yanında içerik dışında pek çok farklı unsur güven ve otorite sahibi olmanızı sağlayacaktır.
Site Mimarisi

  1. Site mimarisinin mantıksal bir açıklamasının ve düzeninin olması gerekir. Ana sayfa daima erişilebilir olmalıdır. Kategoriler ve alt kategoriler mutlaka gezinti ögeleri içerisinde gruplandırılmalıdır.
  2. Kolay erişilebilir bir arama kutucuğu kullanıcı deneyimine katkı sağlayacak ve onların aradıkları bilgiye kolayca erişmelerine yardımcı olacaktır. Eğer bir ziyaretçi aradığı sayfayı bulamazsa arama sonuçlarında uygun bir şeylerin yer almasına özen göstermelisiniz.
  3. Tüm kategoriler mutlaka ana menü üzerinden erişilebilir olmalı ve tüm sayfalar en az bir kategoriye dahil edilmelidir.

Site Kimliği

  1. Sitenizde mutlaka kolay bulunabilir iletişim sayfası olmalı ve bu iletişim sayfasında yeteri kadar iletişim bilgisi bulunmalıdır.
  2. İletişim sayfasında yer alan bilgiler Whois bilgilerinizle eşleşmelidir.
  3. Hakkında sayfası sitenin amacına, tarihçesine ve site sahipleri ile diğer yöneticileri hakkında bilgiler içermelidir.
  4. Her sayfada sitenin kimin tarafından yönetildiğinin bilgisi yer almalı ve içerikleri üreten yazar hakkında bilgi verilmelidir.


Güven

  1. Eğer kurumsal bir siteniz varsa mutlaka sitenizin bir kısmında blog bölümü yer almalıdır. Bu sitenizin güncel kalmasını sağlayabileceği gibi güven kazanıp otorite sahibi olmanıza yardımcı olacaktır.
  2. Kendi yazdığınız kullanıcı deneyimleriniz varsa bunları sitenize yüklediğiniz zaman Google Sayfa Kalitesi değerlendirmesinde puanınızı düşürecektir. Google itibarınızı belirlemek için sizin hakkınızda diğer sitelerde yer alan değerlendirmelere göz atmaktadır.
  3. Birçok olumsuz müşteri yorumu Sayfa Kalitesi puanınızı çok fazla etkilemeyecektir ama onlarca, yüzlerce benzer yorum gelirse sıkıntı yaşayabilirsiniz.
  4. Sitenizde mutlaka Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası sayfalarının bulunması gerekir.


Uzmanlık

  1. Kendi alanında bir uzman site olmak istiyorsanız uzmanların sizin hakkınızda yazmasını sağlayın. Siteniz her ne olursa olsun onlardan fikir almak önemlidir. Sağlık alanında bir siteye sahipseniz otorite sahibi kişilerden veya organizasyonlardan yorum almalısınız. Bunun yanında öneri sunan siteniz varsa veya hobi üzerine bir siteye sahipseniz yine belirli bir uzmanlığa sahip olmalısınız.
  2. Google rutin olarak sitenizin uzmanlığını kontrol edecektir. Kendi seçtiğiniz alanda bir eğitime sahip değilseniz Google bunu hayat deneyimi olarak nitelendirecek ama yine de uzmanlık değeri kazanmanızı sağlayacaktır.

Google sıralama sinyalleri rehberinde bir sonraki bölüm site seviyesi sinyallerinden oluşacaktır. Rehberde yer alan diğer bölümlerle ilgili bilgi edinmek istiyorsanız aşağıya göz atabilirsiniz:

Kaynak: Ayhan Karaman

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

One comment on “Google Sıralama Faktörleri – Bölüm 6: Güven, Otorite ve Uzmanlık”

  1. Algoritma olarak google mühendislerine yetişmek oldukça zor, ben ne düşünsem googleyi tam çözdüm desem google bir bakıyorum yarın farklı bir güncelleme getirmiş 🙂

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down