Google Sıralama Sinyalleri Rehberi – Bölüm 1: Site İçi Faktörler

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 22/11/2016
Sitenizin arama motorundaki durumunu belirleyen ve Google tarafından sunulan faktörleri tek tek ele almaya başlıyoruz. Bölüm 1 tahmin edebileceğiniz gibi ilk kısım olacak ve beraberinde sayısız bilgi öğrenebileceksiniz. Bu zorlu okuma yolculuğunda Google’ın kullandığı yönlendirilebilir sinyalleri öğreneceksiniz. Google siteleri sıralamak için yüzlerce sinyal kullanıyor olabilir ve hiçbir zaman nelerin tam olarak hesaba katıldığını bilemeyeceğiz. Yıllar […]

Sitenizin arama motorundaki durumunu belirleyen ve Google tarafından sunulan faktörleri tek tek ele almaya başlıyoruz. Bölüm 1 tahmin edebileceğiniz gibi ilk kısım olacak ve beraberinde sayısız bilgi öğrenebileceksiniz. Bu zorlu okuma yolculuğunda Google’ın kullandığı yönlendirilebilir sinyalleri öğreneceksiniz.
Google siteleri sıralamak için yüzlerce sinyal kullanıyor olabilir ve hiçbir zaman nelerin tam olarak hesaba katıldığını bilemeyeceğiz. Yıllar içinde uygulanacak olan algoritma değişiklikleriyle bu sinyallerde azalma ve artış olabilecek. Amacımız size en uygun ve eskimeyecek bilgiyi sunmak olduğundan bahsedilecek sıralama sinyallerini belirlerken epey seçici davranmaya özen gösterdik.

Bu serinin geri kalan kısmında daha farklı bilgiler öğrenebilecek olsanız bile bu bölümde sayfa içi faktörlere değinilecektir. Sayfa içi faktörler kontrollerin tamamen sizde olduğu belirli ögelerden oluşur ve bunlar üzerinde uygun çalışmalar yaparak sitenizi sıralamada ön plana çıkartmanız mümkün olabilecektir.

Sıralama Sinyalleri – Sayfa İçi Faktörler

site-ici-optimizasyon-google-siralama-faktorleri

Title Etiketi

Title veya başlık etiketi daha önce defalarca karşınıza çıkmış bir öge olabilir. Başlık etiketi arama motorlarına ve ziyaretçilere sayfanızın ne hakkında olduğunu en uygun şekilde söyleyen ilk elementtir. Sayfa içi faktörler arasında en önemlisi başlık etiketidir. Dolayısıyla burada yapacağınız olumlu düzenlemeler sitenizi olabildiğince ön plana çıkartmanıza yardımcı olacaktır.

  1. Sıralama sahibi olmak istediğiniz anahtar kelimelere başlık etiketinde mutlaka yer vermelisiniz.
  2. Başlık etiketinde anahtar kelime ne kadar önce kullanılırsa o kadar iyi sonuç elde edilmektedir. Birincil Anahtar Kelime – İkincil Anahtar Kelime – Marka Adı şeklinde yapılacak bir başlık düzeni fazlasıyla kullanışlıdır.
  3. Başlık etiketinin insanlar için yazılmış olması önemlidir. Anlamlı olmalı ve aynı zamanda anahtar kelime doldurmaktan uzak yapıda olmak zorundadır. Bu kısım, arama motoru sonuç sayfasında, sosyal paylaşımlarda, tarayıcı sekmesinde ve diğer birçok uygun noktada yer alacağı için başlık etiketini en iyi şekilde yazmalısınız.
  4. Sitenizin geri kalanında başlık etiketini aynı kullanmamaya özen gösterin. Aynı olan başlıklar kopya içerik gibi gözükebilir. Başlık etiketinin 50-60 karakterlik uzunluktan oluşması yeterlidir. Daha fazlası olması durumunda Google bunları kesecektir. Başlık etiketinin son kısmında marka adına yer vermek marka bilinirliğini yükseltmek için önemlidir.

H1 Etiketleri
H1 etiketi ve başlık etiketi arasında önemli farklılık vardır. Başlık etiketi arama motorlarında gözükür ama H1 etiketi sayfa içerisinde gözükür. Genellikle H1 etiketi sayfanın en başında gözüken büyük başlıktır. H1 etiketi için bilmeniz gereken bazı önemli hususlar vardır.

  1. Hedeflediğiniz anahtar kelimenin H1 etiketinde yer alması gerekir.
  2. H1 etiketi başlık etiketinden farklı kelimeler içerebilir. Böyle olmak zorunda değildir ama isterseniz bunu gerçekleştirirseniz arama motorlarında görünürlüğü yükseltmeyi başarabilirsiniz.
  3. Her bir sayfada tek bir tane H1 etiketi olmalıdır.
  4. Birden fazla H2 ve H3 etiketi kullanarak sayfadaki içeriği bölümlere ayırmanız mümkündür. Birden fazla H1 kullanmak yerine H2 ve H3 kullanarak içeriği bölümlere ayırmalısınız.
  5. H2 ve H3 etiketleri anahtar kelime içerebilir ama bu alanda gereksiz tekrarlardan kaçınmalısınız.

Meta Açıklama
Bir meta açıklama, HTML dosyasında yer alan ve içeriği tanımlayan kısa paragraf olarak ifade edilebilir. Google meta açıklamanın bir sıralama sinyali olmadığını belirtmiştir. Ancak kaliteli bir açıklama tıklama oranını yükselttiği için önemli görülmektedir.

  • Oluşturduğunuz sayfayı tanımlayacak en önemli anahtar kelimelerin meta açıklamada yer almasına dikkat etmelisiniz.
  • Uygun, okunabilir ve sayfanızı tanıtacak bir meta açıklama yazmaya özen göstermeniz gerekmektedir.
  • Bir meta açıklama 135-160 karakter uzunluğunda olmak zorundadır.
  • Aynı meta açıklamayı farklı farklı sayfalar için kullanmamalısınız.

Bir sonraki bölümde sayfa içi sıralama sinyalleri konusunda daha fazla bilgi edinebileceksiniz. Google sıralama sinyalleri rehberinde yer alacak diğer içerikler şunlardan oluşacaktır:

  • Bölüm 10: Backlinkler
  • Bölüm 9: Harici Linkler
  • Bölüm 8: Dahili Linkler
  • Bölüm 7: Site Seviyesi Sinyaller
  • Bölüm 6: Güven Sinyalleri, Otorite ve Uzmanlık
  • Bölüm 5: Kopya İçerik
  • Bölüm 4: İçerik Tazeliği
  • Bölüm 3: Kaliteli İçerik
  • Bölüm 2: Anahtar Kelime Uygunluğu, Sıklığı ve LSI

 
 
 
 
 
Kaynak: Ayhan Karaman

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down