Google Sıralama Sinyalleri – Bölüm 7: Site Seviyesi Sinyaller

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 26/03/2017
  Bir önceki bölümde Google sıralama sinyalleri rehberi içerisinde yer alan güven sinyalleri, otorite ve uzmanlık konusunu ele almıştık. Bu konudan söz ederken özellikle Sayfa Kalitesi Değerlendirmesi konusunun üzerine durmuştuk. Bu bölümde ise artık sayfa içi faktörlerden uzaklaşarak site seviyesi faktörlere giriş yapacağız. HTTPS HTTPS, standart HTTP politikasına ekstra güvenlik katmanı eklemekte ve protokolü SSL […]

 

Bir önceki bölümde Google sıralama sinyalleri rehberi içerisinde yer alan güven sinyalleri, otorite ve uzmanlık konusunu ele almıştık. Bu konudan söz ederken özellikle Sayfa Kalitesi Değerlendirmesi konusunun üzerine durmuştuk. Bu bölümde ise artık sayfa içi faktörlerden uzaklaşarak site seviyesi faktörlere giriş yapacağız.

  1. HTTPS


HTTPS, standart HTTP politikasına ekstra güvenlik katmanı eklemekte ve protokolü SSL ile desteklemektedir. Google güvenliğine önem veren bir arama motoru olduğu için HTTPS kullanımını bir sıralama faktörü olarak görmektedir. Her ne kadar başlangıçta düşük hacme sahip bir sinyal olarak görülse bile zaman içerisinde hacmini yükseltmiştir. Yapılan son araştırmalar Google’ın ilk sayfasındaki sonuçlardan %30’unun HTTPS protokolünü kullandığını ortaya koymuştur.

  1. Site Hızı

Sitenizin toplam boyutunu ve aynı zamanda yüklenme süresini kontrol edin. Google’ın kendine ait bir site hızı test aracı bulunmaktadır. Bunu kullanarak sitenizin ne durumda olduğunu görebilirsiniz. Site hızı bir sıralama faktörüdür ve Google sitenizin hızının olabildiğince iyi olmasını istemektedir.

  1. Mobil Uyumluluk

Google yaklaşık olarak 2015 yılından bu yana mobil uyumluluğu bir sıralama faktörü olarak görmektedir. Google’ın tavsiye ettiği şekilde sitenizi mobil uyumlu hale getirmenin birbirinden farklı yolu vardır ama özellikle dikkat etmeniz gereken belirli noktalar bulunmaktadır:

  • Sitenizde Flash kullanmamalısınız.
  • Görünümün doğru biçimde olduğundan emin olmalısınız.
  • Büyük ve okunabilir bir font kullanmalısınız.
  • Linkleri ve butonları ön plana çıkartmalısınız.
  • Asla tam sayfa açılır pencereler kullanmamalısınız.
  1. Site Haritası


Sitenizin XML ve HTML biçimlerinde geçerli bir site haritasına sahip olduğundan emin olun. Site haritası sayesinde Google sayfalarınızı kolayca dizine ekleyebilir. Site haritanızı Arama Konsolu üzerinden yükleyebilir veya WordPress gibi bir içerik yönetim sistemi kullanarak otomatik olarak bir site haritası oluşturabilirsiniz.

  1. Schema Biçimlendirmesi

Schema biçimlendirmesi arama motoru sonuç sayfasında sitenizin daha farklı gözükmesini sağlamaktadır. Sıralama sahibi olmak için bu çok gerekli olmayabilir ama Snippet kısmı zengin olan yerlerin tıklanma oranlarının çok daha yüksek olduğu bilinen bir durumdur.
Schema, Google dahil olmak üzere pek çok arama motoru tarafından tercih edilen bir biçimlendirme yöntemidir. Kullanımı basittir ve size sunacağı tıklanma oranları fazlasıyla memnun olmanızı sağlayabilir.

  1. Hızlandırılmış Mobil Sayfalar – AMP

AMP, Google’ın açık kaynak kodlu projesidir ve mobil sitelerin olabildiğince hızlı bir biçimde açılmasını sağlamaktadır. AMP şu anda bir mobil sıralama faktörü değildir. Ancak AMP sonuçları, mobil aramalarda arama sonuç sayfasının en kısmında tuttuğu için avantajlı bir durum oluşturabilmektedir.

  1. Otoriter Sitelere Link


Otorite sahibi linklerin önemli olduğunu daha önce ifade etmiştir. Bu tür sitelerden link alabilmek atabileceğiniz en önemli adımlardan birisidir ama aynı zamanda bu sitelere link vermeyi düşünmelisiniz. Düşük değere sahip, fazla güvenilir olmayan ve zayıf içeriğe sahip yerler büyük yayıncılara link vermektedir. Ancak, doğru bir şekilde oluşturulmuş ve aynı zamanda iyi içeriğe sahip siteler bu tür büyük adreslere link verdikleri zaman güven kazanabilmektedirler.

  1. Dışarı Giden Link Sayısında Denge

Linkleri yönetmek önemlidir. Birçok farlı dışarı giden linklerin veya dahili linklerin yer aldığı sayfaların açılması geç olacağı için kullanılabilirlik açısından sıkıntı çıkarabilmektedir. Özellikle linklerin uygunluğunu göz ardı ettiğinizde sandığınızdan çok daha kötü sonuçlar alabilirsiniz.

  1. Sitenizdeki Sayfa Sayısı

Yüksek kaliteye sahip sayfaları bulunan büyük adreslerin otorite durumu birkaç sayfaya sahip siteden çok daha fazla olacaktır. Bundan farklı anlamlar çıkarmanız doğru değildir. Örneğin, haftalık bir yayın düzenine sahip yeni bir site günlük 20 yazı yayınlayan bir siteyi geçebilir. Doğru olan tek durum ikinci sitenin Google açısından daha güvenilir olmasıdır.

  1. Sitenin Kapalı Kaldığı Süre

Siteniz bakım veya sunucu sorunları nedeniyle ara ara kapalı kalıyorsa bu sıralamanızı olumsuz etkileyebilir. Bunun için düzgün bir sunucuyla çalışmanız çok daha olacaktır. Bununla birlikte eğer dışarıdan hizmet alacak bir biçimde sitenizin tasarımını yaptırmış durumdaysanız olabildiğince iyi destek almaya özen gösterin.
Google sıralama sinyalleri rehberinin bir sonraki bölümünde dahili linkler ele alınacaktır. Bu seride yer alan diğer bölümlere aşağıdan ulaşabilirsiniz:

 
Kaynak: Ayhan Karaman

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.
Top magnifierarrow-down