Instagram’ın özellikle butik satıcılar için ne kadar başarılı bir platform olduğunu söylemeye gerek yok sanırım. Hatta bu konuda yeni bir girişim olan Shopsta‘yı da çok yakın zamanda sizlerle paylaşmıştık.
Instagram da kendisinin alışveriş alanındaki gücünün farkına varmış ki alışveriş odaklı büyük bir yeniliği yayına almaya hazırlanıyor.
“Instagram’a alışveriş geliyor” başlıklı blog yazısı ile bu yeni özelliğini duyuran Instagram artık kullanıcıların Instagram üzerinden beğendikleri bir ürüne dair daha fazla detay görmesini ve direkt sepete ekleme sayfasına yönlendirilmesini sağlayacak.
Bu yeni özellik şöyle çalışıyor;
- Eticaret sitesi marka ürün odaklı içeriğini paylaşıyor.
- İçeriğin sağ alt alanında “tap to view” yazısına tıklayan kişiler bu ürünün adını ve fiyatını görüyor.
- Ürünün kendisine tıklandığında ürün hakkında daha fazla bilgi ve markanın ilgili olarak eklediği maksimum 5 ürünü daha görüyor. (Eklemek zorunda değil tabi.)
- Bu ürünlerden istediğini “shop now” butonuna tıklayarak satınalma sayfasına gidiyor.
Instagram’ın yazıda da belirttiği en önemli hedefi, kullanıcılarını uygulamadan çıkmadan bir satınalmaya yönlendirmek. Eğer bir ürünü beğenir, detayını ve fiyatını da beğenirseniz sadece ödeme adımına geçmek için uygulama dışına çıkmanız yeterli olacak.
Şimdilik sadece Amerika’da ve sadece bir grup kullanıcıya açılacak olan bu özellik ilerleyen dönemlerde daha geniş bir kullanıcı kitlesine açılacaktır.
Instagram oldukça büyük bir vitrin olarak zaten hayatımızda yer alırken artık alışverişi tamamlamaya yönelik hamlesi ile de dünyanın en büyük alışveriş merkezi olmaya aday. Moda markalarının hem içerik stratejilerini hem de mobil arayüz stratejilerini oldukça etkileyecek bir özellik.