YOUTUBE'NUN RAKİBİ BELLİ OLDU!

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 22/06/2018
  Instagram yeni video serisi uygulaması IGTV’yi duyurdu ve kullanıma açtı. Peki nedir bu IGTV? Bize neler sunuyor? Birlikte inceleyelim.                       İnstagram Snapchat'ten sonra Youtube rakip olmaya karar verdi. İlerleyen zamanlarda neler olacağını bekleiyoruz. Instagram, yeni mobil video uygulaması IGTV’yi tüm dünyada 20 Haziran 2018 […]

 
Instagram yeni video serisi uygulaması IGTV’yi duyurdu ve kullanıma açtı. Peki nedir bu IGTV? Bize neler sunuyor? Birlikte inceleyelim.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
İnstagram Snapchat'ten sonra Youtube rakip olmaya karar verdi. İlerleyen zamanlarda neler olacağını bekleiyoruz.
Instagram, yeni mobil video uygulaması IGTV’yi tüm dünyada 20 Haziran 2018 itibariyle kullanıma sundu. Instagram’ın içinde yer alan, ayrıca kendine ait bir uygulaması da olan IGTV kullanıcılarına daha uzun videolar vaadediyor. Instagram üzerinden bir video yayınlamak istediğinizde videonuzun sadece bir dakikalık kısmı görünebiliyordu. Hikaye'de ise sadece 15 saniyelik videolar çekebiliyordunuz. Yeni özellik sayesinde bu sorun ortadan kalkıyor ve uzun videolara kavuşuyorsunuz. IGTV’de şu an için bir saate kadar yayın yapabiliyorsunuz.
İçerik üreticilerin daha anlamlı, detaylı bağlantılar kurabilmesini hedefleyen IGTV diğer mobil video deneyimlerinden de ayrışıyor.
IGTV’yi diğer mobil video uygulamalarından başlıca ayıran özellikler ise şöyle;

  • Mobil öncelikli: Kullanıcıların telefon alışkanlıkları doğrultusunda tasarlanan IGTV uygulaması, tam ekran ve dikey videolara yer veriyor.
  • Kullanım kolaylığı: Uygulamaya girdiğinizde videolar doğrudan oynamaya başlıyor, herhangi bir arama yapmanız gerekmiyor.
  • İçerik Kalitesi: IGTV, Instagram ağı üzerine kurulmuş bir platform. Haliyle kanallar da Instagram bünyesindeki içerik üreticiler. Böylece Instagram kullanıcıları, yine düzenli olarak takip ettikleri içerik üreticilerin videolarını izleyecek ve yenilerini keşfedebilecek.

 
 
PARA KAZANILABİLECEK...
Öte yandan Instagram, içerik oluşturucuların uzun videolarından para kazanmasına da izin verecek. Normalde 60 saniyelik videolar yüklenebilen Instagram platformunun orijinali bozulmadan, minimum 15 saniye ve maksimum 1 saatlik videolar yüklenebilecek.
IGTV ile birlikte Instagram aslında geleneksel ünlüler yerine web ünlülerine odaklanmış oluyor. Zira eski yayıncılar ve TV stüdyolarının üreteceği içerikler daha doğallıktan uzak bir tavra ve kaliteye sahip olabilir. Kullanıcılar ayrıca uzun formattaki klipleri yayıncının profilinde Öne Çıkan Hikayeler kısmının yan tarafında görüntüleyebilecek.

SOSYAL MEDYA
Sosyal medya, Web 2.0'ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir. Ayrıca sosyal medya; kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımların bütünüdür. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan internet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı, ilgilendiği içeriklere ulaşabilmektedır. Küçük gruplar arasında gerçekleşen diyaloglar ve paylaşımlar giderek, kullanıcı bazlı içerik (İngilizce: UGC-User Generated Content) üretimini giderek arttırmakta, amatör içerikleri dijital dünyada birer değere dönüştürmektedir.
Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı), paylaşımın, tartışmanın esas olduğu bir insanî iletişim şeklidir. Sosyal medya platformlarında insanlarla buluşur ve iletişimde bulunursunuz. İnsanlara yardım eder, yardım alır, sorularına cevap verir ve kendi sorularınızı sorarsınız. Bu bakımdan sosyal medya resmi olmayan eğitim yollarından da bir tanesidir.
Teknoloji, telekomünikasyon, sosyal iletişimin kelimeler, görseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. İnsanlar hikâyelerini ve tecrübelerini bu bağlamda paylaştığı bir çerçeveye de sahiptir.
Sosyal medya, geleneksel medyada olduğu gibi tek bir noktadan çok sayıda kişiye yayın yapmaktan çıkarak, iletişim yönü açısından çoktan çoğa paradigmasına dayalı “kullanıcı kaynaklı medya" özelliğine sahiptir. Kullanıcı Kaynaklı Medya, geleneksel medyadan farklı olarak, içeriğin bizzat kullanıcılarının kendileri tarafından üretilmesine ve paylaşılmasına olanak yaratmaktadır. Sosyal medya aynı zamanda "Kullanıcıların Ürettiği İçerik" ve "Müşterilerin Ürettiği Medya" kavramlarını da ortaya çıkarmış, bu yapısıyla da ticari plandaki anlamını kazanmıştır.
Ama Andreas Kaplan ve Michael Haenlein’in 2010’daki tespitine göre Sosyal Medya; “Web 2.0 üzerinde ideolojik ve teknolojik içeriklerin, yapılanmaların kullanıcı merkezli bir şekilde üretilmesine ve geliştirilmesine izin veren internet tabanlı uygulamaların bütününe” denilmekte.
INSTAGRAM
Instagram, sosyal medyada ücretsiz fotoğraf ve video paylaşma uygulaması. Ekim 2010'da kurulduğunda, kullanıcılarına çektikleri bir fotoğraf üzerinde dijital filtre kullanma ve bu fotoğrafı Instagram'ın da dahil olduğu, sosyal medya servisleri ile paylaşma imkanı tanımıştır. Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kurulan Instagram Nisan 2012 yılında sosyal medya devi Facebook tarafından 1 milyar dolara satın alındı. Facebook'a satılmadan önce 30 milyon kullanıcısı olan Instagram'ın 2016 yılı itibarıyla 500 milyon kullanıcısı var.Belirgin özellikleri; fotoğrafları bir kare şekline sınırlandırmak, Kodak Instamatic ve Polaroid resimler, cep telefonu kameralarında kullanılanın aksine 4:3'lük çerçeve oranı. Bu durum yeni bir güncelleme ile değişmiş, kullanıcılar özgün çerçeve oranı kullanabilir hale gelmişlerdir.
TELEFON UYGULAMALARI
Instagram ilk başta sadece iPhone, iPad ve iPod Touch aletlerinde kullanılırken 2012 Nisan'da Android 2.2 (Froyo ve üstü yüklü kameralı telefonları da destekledi. Uygulama iTunes App Store, Google Play online satış mağazalarında ve Microsoft Lumia Mağazalarında dağıtılıyor.
Instagram'ın kurucusu Kevin Systrom'dur
21 Nisan 2012 tarihinde Facebook, şirketi (ve 13 çalışanını) yaklaşık 1 milyar dolar nakit karşılığında satın aldı. Şirketin kendisini bağımsız olarak yönetebilmesi hedefleniyor
INSTAGRAM STORİES
2016 yılı Ağustos ayında gelen Instagram Stories özelliği ile, ana sayfada sola doğru kaydırma yapıldığında, 24 saat içinde silinecek olan fotoğraf ve videolar eklenip paylaşılabilmektedir. Bireylerin farklı ülkelerden, farklı kalite ve tarzdaki ürünlere kolayca ulaşmalarının yanı sıra kurumlar içinde marka bilinirliliğini arttırmada etkin bir pazarlama aracı haline gelmiştir.
AKTİF FİLTRELER
Amaro
Mayfair
Rise
Valencia
Hudson
X-Pro II
Sierra
Willow
Lo-fi
Earlybird
Sutro
Toaster
Brannan
Inkwell
Walden
Hefe
Nashville
1977
Kelvin
Slumber
Crema
Ludwig
Aden
Perpetua

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.
Top magnifierarrow-down