Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır?

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 18/02/2016
Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır? Dijital ortamda yapılan tüm çalışmalar için raporlama yapmak çok önemli bir konudur. Yapılan çalışmaların sonuçlarını görmek, analiz etmek ve gelecek planları hazırlamak için düzenli raporlama yapmak gereklidir. Sosyal medya pazarlaması da artık günümüz dijital pazarlama kanallarından biri durumuna gelmiştir. Bu nedenle sosyal medya üzerinde yapılan tüm çalışmaların raporlanması ve analiz […]

Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır?
Dijital ortamda yapılan tüm çalışmalar için raporlama yapmak çok önemli bir konudur. Yapılan çalışmaların sonuçlarını görmek, analiz etmek ve gelecek planları hazırlamak için düzenli raporlama yapmak gereklidir. Sosyal medya pazarlaması da artık günümüz dijital pazarlama kanallarından biri durumuna gelmiştir. Bu nedenle sosyal medya üzerinde yapılan tüm çalışmaların raporlanması ve analiz edilmesi gerekmektedir.
Sosyal medya, her ne kadar direk satış kanalı olarak kabul görmese de yapılan paylaşımlar ve reklam çalışmaları ile yapılan satışlara önemli derecede etki etmektedir. Belirli periyotlar ile hazırlanacak sosyal medya raporları ile yapılan tüm bu çalışmalarda elde edilen sonuçlar değerlendirilmeli ve başarının artması için gelecek planları bu raporlamalar doğrultusunda yapılmalıdır.
Paylaşımlarınızın durumunu gözden geçirin
Sosyal medya raporlamasında yapılacak olan ilk işlerden biri, ilgili dönem içerisinde yapılan paylaşımların durumunu görmektir. Sosyal medyada başarılı olmanın en önemli belki de tek koşulu, ilgi çekici ve kaliteli içerikler hazırlamaktır. Bu nedenle paylaşımlarınızın ne kadar başarılı olduğunu ölçümleyin.
Yapılan paylaşım sayısı, paylaşımların toplam erişimi ve almış olduğu etkileşimleri raporlayın. Bu rakamların yüksek ya da düşük değerde olması, yapılan paylaşımların da ne kadar ilgi çekici ve başarılı olduğunu gösterecektir. Bu sonuçlardan yola çıkarak, elde edilebilecek olumsuz bir durumda paylaşım modellerinizi değiştirebilirsiniz.
image
Herkesin farklı beğenileri olduğunu unutmayın!
Daha sonraki aşamada farklı türde yaptığınız paylaşımları ayrı ayrı inceleyin. Sosyal medya fotoğraf, durum, video ve bağlantı gibi farklı paylaşım imkanı vermektedir. Takipçi kitlenizin en çok hangi paylaşım türüne, ne kadar tepki gösterdiğini görmek için farklı türlerde kaç adet paylaşım yapıldığını, bu paylaşımların kaç kişiye ulaştığını ve ne kadar etkileşim aldığını raporlayın. Sayfanız binlerce takipçiye sahip olacaktır ve bu kadar büyük bir kitlede farklı davranışlar sergileyen takipçileriniz olacaktır. Kimileri daha fazla video izlemekten hoşlanırken, kimileri GIF paylaşımlara, kimileri ise fotoğraflara daha fazla tepki verecektir. Elde edeceğiniz rakamlar sonucunda hangi paylaşım türünde ne kadar başarılı olduğunuzu tespit edebilir, gelecek dönemde paylaşımlarınızı bu doğrultuda şekillendirebilirsiniz.
Sosyalden gelen trafiğe önem verin
Sosyal medyayı kullanmak için birçok farklı sebebiniz olabilir. Bunlar; ürün ve hizmet tanıtımı, marka bilincinin oluşturulması, direk satış yapma hedefi, satış sonrası destek sağlamak ya da içerik sitenizin trafiğinin arttırılması gibi… Bu amaçları gerçekleştirmek için paylaşımlarınızda, ilgili sayfalara link veriyor olabilirsiniz. Yapmış olduğunuz paylaşımlar sırasında vermiş olduğunuz linklerin ne kadar tıklandığını görmek için sitenize sosyal medyadan gelen trafiği raporlayın. Hangi sosyal medya kanalından ne kadar trafik elde ettiğinizi bilmeniz, paylaşım modellerinizi geliştirmenizde sizlere yardımcı olacaktır. Tabi ki sadece gelen trafiğin az ya da çok olması önemli değildir. Sitenize gelen ziyaretçilerin, sitenizde ne kadar süre kaldığı, kaç sayfa dolaştığı gibi veriler de önemlidir.
image
Sizden istenilenleri göz ardı etmeyin!
Sosyal medya, takipçilerinizin sadece ürün ve hizmetleriniz ile ilgili bilgi aldığı bir kanal değildir. Aynı zamanda takipçilerinizin ürün ve hizmetleriniz hakkında şikayetlerini ilettiği bir kanaldır. Bu nedenle raporlarınızda, gelen istek ve şikayetlere de yer ayırmanız gerekir. Gelen istek ve şikayetlerin sayısı kadar bu istek ya da şikayetlerin hangi konularda olduğu daha önemlidir. Bu nedenle ilgili dönem içerisinde topladığınız bu geri bildirimleri, belli başlıklar altında toplamanız gerekir. Bu istek ya da şikayetlere göre yapacağınız düzenlemeler, ürün ya da hizmetlerinizi geliştirmenizde yardımcı olacağı gibi kullanıcılarınızın memnuniyet oranını arttırmanıza da katkı sağlayacaktır.
Olabildiğince sade ve anlaşılabilir olun
Sosyal medya raporu hazırlarken, bu raporun başkaları tarafından da kolay bir şekilde anlaşılabilir olmasını sağlayın. Bu nedenle hazırladığınız her grafiğin altına, kullanmış olduğunuz metrikleri yazın ve grafiğin hangi amaçla hazırladığı ile ilgili kısa bir açıklama yapın. Renk karmaşasından kaçının, rakamlarınızın ve yazılarınız net okunabilmesi için font ve punto seçimlerinizi en anlaşılabilir şekilde seçin. Veriler arasındaki hiyerarşik sıraya dikkat edin. Genelden özele gitmenin, raporunuzu daha anlaşılabilir kılacağını unutmayın. Bir önceki dönem ile yapacağınız karşılaştırmalı verilerde, sadece rakamları değil artış ya da azalış oranlarını da belirtin.
Gelecek dönem planlarınızdan bahsedin
Geçmiş dönem rakamlarını belirlemek kadar, gelecek dönemde yapacağınız çalışmalar ve hedefleriniz hakkında da bilgilere yer verin. Özellikle gelecek dönemde hazırlayacağınız raporda, daha önceden belirlemiş olduğunuz bu hedeflerin ne kadarını gerçekleştirebildiğinizi de görmüş olursunuz. Ayrıca, belirlenen bu hedeflerin size klavuz olması bir kenara, raporunuzu sunduğunuz yöneticinizin de yapılan ve yapılacak olan çalışmalar hakkında fikir sahibi olmasını sağlayacaktır.
image
Raporlama çok geniş bir kavramdır ve aslında sizin amaçladığınız hedefler doğrultusunda değişkenlikler gösterebilir. Bu nedenle, çalışmalarınız ile ilgili raporlama yapmadan önce amaçlarınızı sıralarsanız, hangi metrikleri kullanmanız gerektiğine daha kolay karar verirsiniz.

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down