Sosyal Medya İçin 30 Günlük İçerik Fikirleri

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 15/01/2017
Tutarlı ve değerli içerik hazırlamak büyük bir başarıdır. Sosyal medya hesaplarınızda nasıl paylaşımlar yapacağınızı bilmiyor musunuz? Bir strateji ve planlama çıkaramıyor musunuz? Sizin için hazırladığımız 30 günlük sosyal medya içerik fikirlerini mutlaka incelemelisiniz. İddaa ediyoruz, bu içerik sayesinde yönetmiş olduğunuz markaların sosyal medya hesapları için birbirinden güzel fikirler üreteceksiniz. Çalışma Alanınızın Fotoğrafını Çekin Bu durum, […]

Tutarlı ve değerli içerik hazırlamak büyük bir başarıdır.


Sosyal medya hesaplarınızda nasıl paylaşımlar yapacağınızı bilmiyor musunuz? Bir strateji ve planlama çıkaramıyor musunuz? Sizin için hazırladığımız 30 günlük sosyal medya içerik fikirlerini mutlaka incelemelisiniz. İddaa ediyoruz, bu içerik sayesinde yönetmiş olduğunuz markaların sosyal medya hesapları için birbirinden güzel fikirler üreteceksiniz.

  • Çalışma Alanınızın Fotoğrafını Çekin


Bu durum, yani insanlara perde arkasını göstermek, takipçilerinizin işinizi tanımasına ve onları bir müşteriye dönüştürmek için ihtiyaç duyduğu güven duygusunun oluşmasına olanak tanır.
Önerilen Kanallar: Instagram, Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn

  • Bir Soruyu Cevaplayın


Müşterilerin her gün sorularına cevap vermek sosyal medya kanallarının başarısı ve istikrarı için oldukça önemlidir. Facebook ve Twitter gibi sitelerde yaptığınız güncellemeleri takip eden birçok insan aynı zamanda soruları da beraberinde getirir! Soruları mutlaka cevaplayın.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Google+, YouTube, LinkedIn

  • Sosyal Medya Hesaplarınızda Yeni İşe Başlayanları Tanıtın

İnsanlar, işinizi veya organizasyonunuzu mükemmel yapan kişileri görmekten hoşlanırlar. Sosyal medya, yeni çalışanları tanıtmak ve daha insani bir ilişki kurmak için mükemmel bir yerdir.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, YouTube, LinkedIn

  • Popüler Bir Şeyler Paylaşın

Mağazanız, organizasyonunuz veya web sitenizde popüler olan bir şey varsa, sosyal medyada da popüler olacak. Farklı sosyal ağlarınızda en popüler varlıklarınızı vurgulamak için hemen harekete geçin.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn, Instagram

  • Müşteriyle Röportaj Yap

İnsanlar, bildikleri, sevdikleri ve güvendikleri insanlarla iş yaparlar. Bu güveni oluşturmanın en iyi yollarından biri gerçek insanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kullanıp, bunlardan bahsetmesiyle gerçekleşir.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Google+, Instagram (video), YouTube (video)

  • Boşluk Doldurun

Boşluk doldurma tarzında sorular sosyal medyada çok büyük ilgi görür. Aynı zamanda çok eğlencelidir. Bu, takipçilerinizin sizinle etkileşime girmesine ve fikirlerini paylaşmasına teşvik eden harika bir yoldur.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram

  • Bulunduğunuz Bölgeyi İlgilendiren İçerikler Paylaşın

Çevrenizle bağlantı kurmak, yerel sohbetin bir parçası olmak ve yerel takipçilere ulaşmak için fırsatlar arayın.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest

  • Komik Bir Şey Paylaş

Eğlence, insanların ilk etapta neden sosyal medyaya geldiklerinin büyük bir kısmıdır. Hayranlarınız ve takipçilerinizle eğlenmek için fırsatlar arayın.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest

  • Hikâyenizi Paylaşın

Her iş ve organizasyonda bir hikâye vardır. Bu hikâyenin parçalarını paylaşma fırsatlarını araştırın.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Instagram, LinkedIn

  • Başkasının İçeriğini Paylaşın

İşte size iyi bir haber: Her içeriği sıfırdan yaratmak zorunda değilsiniz. Aslında, başkalarının içeriğini paylaşmak, işiniz için iyi ilişkiler kurmanın harika bir yoludur ve sayfanızı yararlı bilgi kaynağı olarak konumlandırmanıza yardımcı olabilir.

  • Bir TBT Paylaşın

TBT: Kullanıcıların Perşembe günleri daha eski bir zamana ait olan herhangi bir görüntüyü paylaştığı sosyal medya trendine verilen isimdir. Herhangi bir sosyal ağa geçmiş dönemlerde çekinmiş olan bir resmi #TBT hastagını kullanarak ekleyebilirsiniz. TBT özellikle Instagram’da popülerdir ve son dönemlerde takipçilerinizle kişisel bağlantı kurmanın harika bir yoludur.
Önerilen Kanallar: Instagram, Twitter, Facebook ya da Pinterest

  • Mevsimlik Bir Şeyler Yayınla

Değişen mevsimleri yansıtacak şekilde sosyal medya yayın takviminizi ayarlayın. Sıcak bir yaz günüyse soğumanın bir yolunu sunun. Eğer sonbaharı dört gözle bekliyorsanız, okula geri dönmek için bazı tavsiyelerde bulunun. Bu, hayranlarınızla ve takipçilerinizle daha kişisel bir ilişki kurmanın harika bir yoludur; ürünleriniz hakkında hala paylaşım yapıyor olsanız bile.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest

  • İlham Veren İçerikler Paylaşın

Sana ne ilham verir? Ekibinizin bir resmi, çevrimiçi okuduğunuz bir makale ya da söz veya kitlenizin bağlantı kuracağını düşündüğünüz bir teklif olabilir. Kâr amacı gütmeyen bir sayfaysanız, ilham vermen bir söz, bir makale ya da ekibinizden bir resim paylaşabilirsiniz.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Google+

  • Müşterilerle Alakalı Paylaşımlar Yapın

Müşterilerinizle ya da takipçilerinizle konuşmakla yetinmeyin; Müşterileriniz hakkında paylaşımlar yapın! Ayda bir, bir özel müşteri veya destekçiyi seçin ve onunla ilgili paylaşım yapın. Müşteriniz bir takipçiniz ya da sayfanızı beğenen bir kişiyse onları etiketlemeniz bu durumdan haberdar olmasını sağlar. Bu durum etkileşimi artırır.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Twitter

  • Son Zamanlarda Katıldığınız Bir Olay Hakkında Bir Şeyler Paylaş

Zaman zaman bulunduğunuz yerden çıkıp bir etkinliğe katılmanız gerekebilir. Bu durumda not almanız ya da herhangi bir resim çekmeniz ve bunları paylaşmanız ilgi çekebilir. Ayrıca kitlenizin ilgileneceğini düşündüğünüz etkinlikle ilgili herhangi bir makale veya blog yazısı gördünüz mü? Paylaşın ve insanlara neler yaptığınızı görmelerini sağlayın.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+
İpucu: Yerel bir olay hakkında bir şeyler paylaşmak, işinizle ilgili bir olay olmasa bile doğrudan topluluğunuz ile etkileşim kurmak için harika bir yol olabilir. O etkinlikte neyin iyi çalıştığına dikkat edin ve işletmenizin veya kuruluşunuzun başarılı bir şeyleri nasıl barındırabileceğini düşünün.

  • İnsanların İlgisini Çekebilecek İstatistikler Paylaşın


Endüstrinizle alakalı ve insanların ilgisini çekeceğini düşündüğünüz ilginç bir istatistik veya yeni bir çalışma okudunuz mu? Paylaş! İstatistikler, kişilerin dikkatini çeker ve paylaşılabilir içeriğin mükemmel bir biçimidir.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

  • Kitlenize Çoktan Seçmeli Bir Soru Sorun

Hayranların girdilerini çoktan seçmeli bir soru ile sunmasına izin verin. Bu, etkileşimi artırmanın ve izleyicilerinize fikirlerini paylaşma şansını vermenin harika bir yoludur.
Önerilen Kanallar: Facebook, Google+
İpucu: Çoktan seçmeli soruları farklı şekillerde birçok kez kullanabilirsiniz. Hayranlarınızdan, en sevdikleri ürünler ya da en çok beğenilen performans gösterisi gibi eğlenceli şeyler hakkında sorular sorup geri bildirimler isteyebilirsiniz!

  • İşletmenizdeki Kişileri veya Ürünleri İçeren Bir Video Oluşturun

Video oluşturma ve paylaşma hiç bu kadar kolay olmamıştı. Akıllı telefon ile hızlı bir video çekebilir ve Facebook, YouTube, Insagram veya Twitter gibi sitelerde otomatik olarak paylaşabilirsiniz. Mağazanızdan veya ofisinizden paylaşılabilir bir 15 saniyelik video oluşturmak için Instagram’ın video özelliğini kullanın.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Google+, YouTube

  • İşe Yarayan Bir Gönderiyi Tekrar Paylaşın

Geçmişte paylaştığınız içeriklere göz atın. Birçok beğeni alan Facebook gönderisi ya da yazısı yoksa Instagram’da onlarca yorum alan bir fotoğraf var mıydı? Tekerleği tekrar icat etmeyin. Benzeri bir şey oluşturmayı ve tekrar paylaşmayı deneyin.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Google+

  • En Son Gönderdiğiniz E-Posta Bülteni ya da Duyurularınızı Paylaşın

İşletmeniz düzenli olarak e-posta haber bültenleri veya duyurular gönderiyor mu? Eğer öyleyse, zaten harika bir içerik oluşturmak için zaman harcadınız demektir. En yeni e-postanızı sosyal medyada paylaşın ve takipçilerinize neler kaçırdıklarını gösterin.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

  • Kitlenizin İlgi Duyacağı Bir Bilgi Grafiği (infografik) Paylaşın

Bu günlerde, her konuda bir bilgi grafiği bulabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi duyabileceği bir bilgi grafiğine ulaşmak için Google görsel ya da Pinterest aramalarını kullanabilirsiniz.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+

  • Mevcut Bir Resmi Düzenleyin ve Paylaşın

Çevrimiçi araçlar sayesinde mevcut resimleri düzenleyerek daha güzel ve paylaşılmaya değer bir içerik elde edebilirsiniz.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Google+

  • Endüstrinizle İlgili Yaygın Bir Yanlışı Düzeltin

Eğitim, çevrimiçi ilişkiler kurmak için güçlü bir araçtır. Hedef kitlenize sanayiiniz hakkında bilmediği, hatta yanlış anlaşılan bir şeyler öğretmeye çalışın. Bu, uzmanlığınızı paylaşmanın ve takipçilerinizin etkileşime geçmesinin en kolay yollarından biridir.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

  • En Sevdiğiniz Kitabı veya Okuma Listenizdeki Bir Şeyi Paylaşın

Son zamanlarda iyi bir şeyler okudun mu? Sosyal medyada bu konuda konuşun. Bu, sattığınız ürünler veya sunduğunuz hizmetler hakkında konuşmaktan ziyade takipçilerle iletişim kurmanın harika bir yoludur.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+

  • Yararlı İpuçları Paylaşarak Uzmanlığınızı Gösterin


Kitlenizin seveceği pek çok ipucu ve püf noktası biliyor olmalısınız. Sağladığınız belirli bir ürüne veya hizmete ilişkin faydalı ipuçlarının bir listesini paylaşın. Müşterilerden ipuçları bile alabilirsiniz. Onları paylaşın ve mesajınızdaki müşteriden bahsettiğinizden emin olun.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, Instagram

  • Organizasyon Kilometre Taşı, Başarısı veya Kutlamalarını İçeren Gönderiler Paylaşın

Facebook sayfanızdan hoşlananları hayran olarak adlandırmanın bir nedeni var. Bu insanlar başarınızı gerçekten önemsiyorlar ve kutlamak için sayfanızı beğeniyor ya da hesaplarınızı takip ediyorlar. Organizasyonunuzla alakalı başarıları, kutlamaları ve benzeri içerikleri paylaşmaktan çekinmeyin.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, Instagram

  • Sosyal Kanallarınızı Çapraz Tanıtın

Son zamanlarda yeni bir sosyal hesap oluşturdun mu? Sosyal ağlardaki içeriği paylaşmak, sosyal medya kitlelerinizi bir araya getirmek için harika bir yoldur.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, Instagram
İpucu: Eğer Pinterest kullanmaya başladıysanız, kolayca Facebook ya da Twitter gibi diğer sosyal ağlar üzerinde bir Pinterest bağlantısını paylaşabilirsiniz. Bu, birden fazla içeriği bir kerede tanıtmak için harika bir yoldur.

  • Takipçilerinizden Posta Listesine Katılmalarını İsteyin

Kitlenize daha da etkin bir şekilde ulaşmak istiyorsanız, onları posta listesine katılmaya teşvik edin. Ne ve ne sıklıkta gönderdiğinize açıklık getirin, böylece neye kaydolduğunu bilirler ve bu durum onlara güven vererek katılım oranını artırır.
Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

  • Destekleri İçin Müşterilerinize Teşekkür Edin

Müşterilerinize sizin için ne kadar çok şey ifade ettiklerini bildirmek hiç kötü bir fikir değildir. Onlara destekleri için teşekkür edin.

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.
Top magnifierarrow-down