Programatik Reklamcılık Nedir ve Nasıl Çalışır?

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 30/09/2022
Programatik  dijital reklamcılık açısından oldukça önemli kavramlardan biri olarak karşınıza çıkmaktadır. Programatik  reklam ile birlikte dijital reklam alanlarının ücretlendirme işlemleri ve satın alma hizmetleri yapılmaktadır. Özellikle programatik reklam dijital reklamcılık işlemlerinde hata payını en düşük seviyeye indiren yazılım uygulaması olarak karşımıza çıkmaktadır. Programatik ile birlikte yeni nesil reklamcının önü açılmıştır. Programatik yapay zeka temeline dayalı […]

Programatik  dijital reklamcılık açısından oldukça önemli kavramlardan biri olarak karşınıza çıkmaktadır. Programatik  reklam ile birlikte dijital reklam alanlarının ücretlendirme işlemleri ve satın alma hizmetleri yapılmaktadır. Özellikle programatik reklam dijital reklamcılık işlemlerinde hata payını en düşük seviyeye indiren yazılım uygulaması olarak karşımıza çıkmaktadır. Programatik ile birlikte yeni nesil reklamcının önü açılmıştır. Programatik yapay zeka temeline dayalı olarak geliştirilen ve profesyonelleştirilen yazılım sistemidir. Programatik reklam ile birlikte dijital medya satın alma işlemleri oldukça kolay bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Programatik teknoloji hem yayıncının hem de reklam verenin yüzünü güldürmektedir. Bunun sebebi ise kullanıcı karşısına  daha önce hiç çıkmamış olan  reklamlar uygun bütçe ile satışa sunulmaktadır. Programatik reklam dijital reklamların yazılım aracı sayesinde belirlenen hedef kitle üzerinde başarılı bir şekilde ilerleme göstermesine zemin hazırlayan bir yazılım sistemi olarak kabul edilir.

Programatik reklamda eğer doğru bir strateji uygulanırsa ve başarılı bütçe kullanımı etkin hale getirilirse hata payı en düşük seviyeye gelmektedir. Dolayısıyla dijital dünyada programatik yazılım sisteminin oldukça fazla önemi vardır.

Programatik  Satın Alma Ne Demektir?

Programatik satın alma veriyi analiz ettikten sonra teknoloji aracılığı ile medya satın alanını gerçekleştirme işlemleri olarak kabul edilmektedir. Programatik satın alma işlemlerini gerçekleştirdiğiniz takdirde  medya satın alımını daha hızlı bir şekilde yapmaktasınız. Aynı zamanda dijital reklam yatırımlarının veriminin arttırılmasını talep ediyorsanız mutlaka programatik satın alma işlemlerini gerçekleştirmelisiniz. Programatik yazılım herhangi bir kullanıcının verisini detaylı bir şekilde analiz ederek hedefleme yöntemleri sayesinde markanın hedef kitleye erişmesine zemin hazırlamaktadır. Bu sebepten dolayı Programatik reklam satın almanın oldukça fazla yararı vardır. Programatik satın alma işlemlerini gerçekleştirdiğinizde kişiye ya da markanıza özel reklam vermiş olursunuz. Bu durum ise marka birliğini en üst seviyeye getirmektedir. Bunun yanı sıra reklamlarınız verimli reklamlar kategorisinde değerlendirmeye alınmaktadır. Dolayısıyla kesinlikle paranız çöpe gitmemiş olur. Programatik satın alma yöntemleri sayesinde gerçek zamanlı hareket işlemlerini gerçekleştirirsiniz. Bu arada reklamlarınız daha etkili reklamlar olarak karşımıza çıkar. Programatik reklam, kullanıcıya reklam verme işlemlerinde her daim ön plana çıkması ile tercih edilmektedir. Reklam alanı satın alma işlemleriniz otomasyona dayalı olarak sistematik bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

Programatik reklamcılığı tercih etmek isteyen kurum ya da kuruluşlar finansal yönetim akışını, operasyonel desteği ve platformun sunmuş olduğu teknolojik faaliyetleri  dikkate alarak incelemelerde bulunmaktadır.  Programatik reklam alanlarının doğru strateji ile birlikte yönetilmesinde oldukça fazla fayda sağlaması ile bilinmektedir. Akıllı algoritmaları sayesinde programatik reklamcılık müşterilerine profesyonel hizmet desteği sunmaktadır. Genellikle günümüzde pek çok kullanıcı yayıncı gelirlerinin artış göstermesi için sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmayı tercih etmektedir. Bu noktada kullanıcılar kullanıcı dostu ve reklamların aşırı derecede gösterilmediği uygulamalara ihtiyaç duymaktadır

Header Bidding olarak kabul edilmekte olan reklam görünürlüğünü markalara programatik ile birlikte kolayca erişime açabilme imkanına sahip olduğunuzu özellikle ifade etmek isteriz. Programatik reklam özellikle ifade edilmesi gerekir ki şirketlerle iş birliği hizmeti konusunda profesyonel hizmet imkanı sunmaktadır. Reklam endüstrisinin gelişip yaygınlaşması ile birlikte programatik reklamcılık da oldukça fazla ilerleme meydana gelmiştir. Çağımızın dijital teknoloji çağı olması  ile birlikte programatik yazılım sistemine  olan talep gün geçtikçe artış göstermiştir. Programatik reklamcılık ile birlikte yayınlamak istediğiniz reklamları talep ettiğiniz kullanıcılara erişime açık hale getirilmektedir. Bunun yanı sıra satılmasını istediğiniz herhangi bir ürünü ya da markayı doğrudan kullanıcı ile buluşturmak da oldukça profesyonel bir hizmet imkanı sunmaktadır. Aynı zamanda özellikle belirtilmesi gerekir ki dijital platformlarda birden fazla reklam  verebilme imkanına sahip olduğunuzu bilmenizi isteriz.  kişiye özel  reklamların verilmesi konusunda programatik reklamcılık sizlere oldukça fazla kolaylık vermesi ile öne plana çıkar. Hedef kitle ile daha interaktif bir iletişi becerisi oluşturmak istiyorsanız programatik yazılım sistemini tercih etmelisiniz. Bunun yanı sır

Programatik  yazılım aynı zamanda bunun yanı sıra güvenilir veri tabanlarının detaylı olarak incelenerek veri analizlerinin yapılmasında profesyonel  destek hizmeti vermektedir. Yapay zeka temelli çalışmalar sunduğu olduğu imkanlar sayesinde yapay zekaya bağlı olarak imkan sağlamaktadır.  Programatik yazılım  aynı zamanda reklamcılık sektörünün oldukça büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra programatik yazılımda önemli oaln bir diğer husus  hiç kuşkusuz  RTB sürecine detaylı oalrak dikkat etmekten geçmektedir. Rtb süreci ile birlikte  müşterilere tamamen gerçek zamanlı teklif verilmektedir. Programatik reklamcılıkta rtb sürecinde  en yüksek teklif  veren reklam kullanıcıya sunulmaktadır  . Programatik reklamcılık artık neredeyse pek çok kurum ya da işletmede etkisini göstermektedir. Bunun bir diğer sebebi ise programatik reklamcılık  teknolojinin gelişip yaygınlaşması ile birlikte daha fazla gelişmeye açık olmuştur. Günümüzün dijital çağın yer alması sebebi ile de gün geçtikçe programatik reklamcılığa olan ilgi en üst seviyede yerini almıştır. Programatik reklamcılık  kişisel olarak yayınlamış olduğunuz web sitenizdeki reklamların  veri analizlerini takip eder ve detaylı bir şekilde size sunulmasında sizlere yardımı olmaktadır. Programatik yazılım sayesinde profesyonel bir proje ortaya çıkarmış olursunuz. Aynı zamanda özellikle ifade edilmesi gerekir ki hem reklam veren hem de yayıncı memnun kalmaktadır. Programatik yazılım sistemi reklam ağı olarak da karşınıza çıkmaktadır.

Programatik reklamcılığa  başlamayı düşünürseniz bunun için önemli hususlar meydana gelmektedir. Özellikle belirtilmesi gerekir ki belli başlı reklam harcaması yapmanız gerekmektedir. Eğer kurumsal değil de kişisel bir reklam harcaması yapacaksanız programatik reklamcılıkta ortalama olarak yaklaşık 2000-3000 TL’yi gözden çıkarmalısınız. Bunun yanı sıra kaliteli bir dönüşüm elde etmeyi talep ediyorsanız reklam harcamalarımızı 10.000 liralık bir bütçe ayırarak yapmanız oldukça önemli durumlardan biri olacaktır. Eğer programatik yazılım da reklamcılık hizmetlerinizi profesyonel bir şekilde kurumsal kimlik çerçevesinde gerçekleştirmek istiyorsanız elbette bu durumda fiyat yükselmesini göze almanız gerekmektedir. İyi bir yatırım getirisi kazanmak daha kaliteli dönüşüm elde etmeyi talep ediyorsanız programatik reklamcılıkta kurumsal firmanız için reklam harcamanızın 30.000 TL’lik bir limit ile eş değer olması gerekir. 30.000 Türk Lirası değerinde bir harcama yaptığınızda  programatik reklamcılıkta  daha fazla kaliteli dönüşümlere imza atmış olursunuz. Marka bilinirliğiniz ve yatırım geliriniz en üst seviyede boy göstermiş olur.

Programatik kampanyası oluştururken ise bu durum aynı zamanda 3 aşamadan meydana gelmektedir. Bu aşamalar başta hazırlık aşaması, lansman aşaması ve optimizasyon aşamalarından oluşmaktadır. Programatik reklamda hazırlık esnasında reklam kampanyası belirlemek oldukça önemli hususlardan biri olarak karşınıza çıkmaktadır. Burada mümkün olduğu kadar etkili bir reklam kampanyasına imza atmanız gerekmektedir. Etkili bir reklam kampanyası oluşturduğunuz zaman unutmamanız gerekir ki marka bilinirliğinizi en üst seviyeye getirmiş olursunuz. Bunun yanı sıra kampanyalarınızı tanıtmak için reklamlarınızın etkin olması son derece önemli durumlardan biri olarak karşınıza çıkmaktadır. Bir sonraki aşamada lansman aşamasında ise Cpm ve bütçe  belirlemeniz gerekmektedir. Burada reklam ögesi yüklemesi yapmalısınız. Son aşama ise artık optimizasyon işlemlerine geçmiş olursunuz. Analizleri inceleyip kampanya ayarlarınızı düzenli olarak kontrol etmelisiniz. Bunun yanı sıra otomatik olarak optimizasyon araçları kullanmalısınız.

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down