E-ticarette Mobil Uygulamlalar için Uygulama Bildirimi Atma Önerileri

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 14/12/2016
Özellikle 2014 yılından itibaren her yılın başında “bu yıl mobilin yılı olacak” denip durdu. Önceki yazılarımda da belirttiğim gibi artık mobil öncelikli bir dünyadayız. E-ticaret siteleri için de mobil uygulamalar vazgeçilmez bir duruma geldi. Mobil uygulamalar ne kadar mobil site gibi dursa da e-ticaret siteleri için mobil uygulamaların web sitelerine oranla ekstra avantajları bulunuyor. E-ticaret siteleri, […]

Özellikle 2014 yılından itibaren her yılın başında “bu yıl mobilin yılı olacak” denip durdu. Önceki yazılarımda da belirttiğim gibi artık mobil öncelikli bir dünyadayız. E-ticaret siteleri için de mobil uygulamalar vazgeçilmez bir duruma geldi. Mobil uygulamalar ne kadar mobil site gibi dursa da e-ticaret siteleri için mobil uygulamaların web sitelerine oranla ekstra avantajları bulunuyor. E-ticaret siteleri, mobil uygulamalar aracılığı ile kullanıcılardan özel bilgiler (kullanıcının konumu gibi) isteyip, o bilgilerle çeşitli kampanya, duyuru bildirimleri yapabiliyorlar.Ayrıca unutmamak gerekir ki mobil uygulamaları indirmiş kişiler, markaya karşı güven problemini aşmış daha sadık kişiler ve alışveriş yapmaya daha meyilli kişiler. Bu yazımda mobil uygulamaya sahip e-ticaret sitelerinin en temelde atabileceği uygulama bildirimlerinden birkaçını derledim. Bunlar:

Bakılan ürünün fiyatında değişiklik olduğunda bildirim atma

amazon-push-notification-2
Uygulamada id/sku bazında bakılan ürünler kayıt edilebiliyor, hatta bazı uygulamalarda “wishlist” dediğimiz kullanıcıların almak istediği ürünü kendi oluşturduğu listelere attığı bölümler bulunuyor. Bu ürünlerdeki fiyat değişimini özellikle de fiyat düştüğünde bildirim olarak atmak, kullanıcıların dikkatini çekerken, uygulama dönüşüm oranlarını ve kullanıcı etkileşimini arttırır.

Kullanıcının konumuna göre bildirim atma

Konuma göre bildirim atma, özellikle fiziksel mağazası olan ya da seyahat ile ilgili mobil uygulamaları olan e-ticaret siteleri için önemli bir bildirim methodu. Bu sayede kullanıcının bulunduğu konumla ilgili ürün / hizmet bilgisi vererek markaya olan ilgisini arttırabilirsiniz.

“Sizi özledik” bildirimleri

Yapılacak detaylı analizler sonucunda mobil uygulama kullanıcılarının ne zaman uygulamayı kullanmayı bıraktığını (churn) bulabilirsiniz ve bu sürelere göre kullanıcıları tekrar aktif edebilmek için çeşitli kampanyalar ve teklifler yapabilirsiniz.
tweet-push

Duyuru bildirimleri atma

Kullanıcılar bir ürünü aldıktan sonra özellikle ürünün kargoya verildiği ve eline ulaşacağı tarih gibi satış sonrası destek bildirimleri yaparak kullanıcıları siparişleri hakkında bilgilendirebilirsiniz.
amazon-push-notification

Sadece eğlence için atılan bildirimler

Açıkcası böyle bir bildirime Türkiye’de rastlamadım ama markalar yapsa fena olmaz dediğim bildirimler. Bu bildirimleri tek bir cümle ile anlatmam gerekirse “kullanıcıların yüzünde hafif de olsun gülümseme yapacak bildirimler” diyebilirim. Örneğin, pazartesi günleri işe başlama saatlerinde “Pazartesi sendromuna girmeden kendini ödüllendir” gibi kullanıcıyı aktif hale getirecek bildirimler.
E-ticaret siteleri mobil uygulamalar aracılığı ile kullanıcıların aslında daha fazla yanında oluyorlar. Bu mecrayı doğru kullanarak kullanıcı etkileşimini ve yaşam boyu değerini rahatlıkla arttırabilirler. Yapılan araştırmalara göre mobil uygulamada kullanıcı etkileşimleri web sitelerine oranla çok daha yüksek. Bu yüzden mobil uygulamanız var ise bildirimlere yoğunlaşmanızı şiddetle öneririm.

Kaynak: Yazar Özge Beşirli

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.
Top magnifierarrow-down