Eskiden display reklamların önemi daha çoktu. Yalnız Cpc reklam modeliyle gelen reklam şirketleri display reklamcılığı yavaş yavaş öldürüyor. Ama yinede hedef kitleye tam isabetli reklama çıkmak isteyen şirketler için bu reklam biçimi son derece önemli olabilir. İyi bir mecra, iyi bir zamanlama, iyi bir display reklam, iyi bir hedef kitle seçerseniz çok güzel sonuçlar elde edebilirsiniz.
Display reklamlarında genellikle deneme yanılma yöntemi ile sonuç alabilirsiniz. Belirlediğiniz sitelere reklam verirken uygun hedefleme, uygun zamanlama seçmeye önem veriniz.
Display reklamın avantajları
- Marka bilinirliğini arttırır, satışı arttırır.
- Doğru mecra seçiminde çok iyi dönüşler alabilirsiniz.
- Görsel ve satışa yönelik display türleri ile satışı arttırabilirsiniz.
- Doğru display reklamı seçerseniz çok iyi dönüşler alabilirsiniz.
- Farklı display reklamlarıyla farklı kitlelere çok iyi sunum yapabilirsiniz.
Display reklamları nerede yayınlayabilirim ?
Display ve text reklamlar bir çok kategoriye sahip sitelerde veya sadece hedef kitleye dayalı sitelerde yayınlanabilir. Haber siteleri, oyun siteleri, ticari veya sosyal portallar, uygulamalar, video vb… bir çok sitede banner alanlarında yayınlabilir.
Display veya banner reklamlar seçilen sitelerin belirli banner alanlarında stabil, sabit veya hareket eden olmak üzere çeşitli display reklam modelleri kullanılarak yayınlabilir.
Display reklam modelleri nelerdir?
- Rollover tipi model : Faremiz ile alanın üzerine geldiğimizde aşağı veya yukarı açılan banner modelidir.
- Expandable tipi model : Rollover tipi modellere benzer. Bunlar isteğe bağlı olarak farklı yönlere açılan banner modelleridir. (Aşağı,yukarı,sağa,sola)
- Floating Advertising tipi model : Web sitesi açıldığında karşımıza çıkan, bazenleri 5-10 saniye beklediğimiz, bazenleride kapat butonuyla kapattığımız banner modelidir. Bu reklam modeli markanıza zararda verebilir aşırı yararda. Ziyaretçileri sıkmayacak bir siteye koymanız gerekebilir.
- Advertising Conver tipi model: Biraz floating banner tipine benzeyen reklam modelinde adındanda anlaşılacağı gibi banner üzerine gelindiğinde büyüyen ekranı kaplayan, ve üzerinden mouse çektiğimizde köşeye doğru küçülen banner modelidir.
- Sticky tipi model : Web sitesinin sağ ve solunda site aşağı ve yukarı hareket edilsede yerinde sabit duran banner modelidir.
- Page Skin tipi model: Sayfa giydirme denilen bu reklam modelinde sitenin üst kısmında arka planda kalacak şekilde yer alan banner modelidir.
Interstitial tipi model: Web sitesinde bir sayfadan diğer sayfaya geçişte çıkan banner tipidir. Az kullanılan bir reklam modelidir.