B2B işletmeler Instagram’ı nasıl kullanmalı?

 

Daha iyi sonuçlar elde etmek için altı öneri.

Ayda 800 milyondan fazla aktif kullanıcısıyla Instagram’ın pazarlama sektöründeki gücü gün geçtikçe daha da artıyor.

Son zamanlarda birçok B2B kuruluşunun marka farkındalığı yaratmak, müşterileriyle bağlantı kurmak ve yeni tüketicilerle buluşmak için kullandığı yollardan biri de hemen herkesin akıllı telefonunda bulunan ve son yılların en popüler uygulaması olan Instagram. Bu uygulamanın, B2B işletmeleri tarafından kullanım oranının 2018 senesinde daha da artacağı konuşuluyor. Peki bu firmalar daha verimli ve olumlu sonuçlar elde etmek için Instagram’dan nasıl faydalanabilir?

Özgün, gerçek zamanlı ve kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerikler kullanın

Önceden stoklanmış ve promosyon içeren fotoğraf paylaşımlarını unutun. Artık gerçek zamanlı paylaşımların vakti geldi. Instagram’da yapacağınız paylaşımların, şirketinizin kültürünü ve ürün tekliflerini net bir şekilde yansıtan özgün içeriklere sahip olması gerekiyor.

Canlı video ve canlı yayın gibi eş zamanlı paylaşımlar; filtresiz, transparan ve yüzde 100 şirketinizi yansıtan içerikler anlamına geliyor. Bu tür paylaşımlar, insanı içeriğin önemli bir parçası haline getirerek, hedef kitleniz ve yeni müşterilerinizle samimi ve kendinize has bir bağ kurmanıza aracı oluyor. Aşırı profesyonel görünen tanıtıcı içerikler, müşterilere çoğunlukla soğuk ve mesafeli gelebiliyor. Hedef kitleniz, oralarda bir yerlerde gerçek insanların çalıştığını ve markanızın ardında gerçek hikâyelerin yer aldığını bilirse, kendini şirketinize daha yakın hissedebilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hızlı hareket edin ve çeşitliliğe dikkat edin

Instagram, akıllı telefonunuz üzerinden içerik paylaşımı yapmanız için tüm kolaylıkları sunan bir uygulama. Uzun uzun içerik hazırlayıp, önceden planlamanıza gerek kalmaksızın, içeriklerinizi yalnızca birkaç saniye içinde müşterilerinizle buluşturabilirsiniz.

İstediğiniz her yerde, istediğiniz zaman, istediğiniz şekilde içerik yükleyebilmenin avantajlarını kullanın. Instagram profiliniz üzerinden sunduğunuz paylaşım çeşitliliği yalnızca farklı kitlelerde bulunan müşterilerin ilgisini çekmekle kalmayacak, aynı zamanda işletmenizin farklı yönlerini de gözler önüne sunacak. Hiç kimse gün boyu aynı türden gönderilere bakıp durmak istemez. Paylaşım türlerinizi çeşitlendirin.

Topluluğunuza dokunun

Instagram profilinize küçük bir pencereden bakıp yalnızca nelerin olup bittiğini izlemekle yetinmeyin. Olup biten şeylere siz de dahil olun.

Tüm diğer sosyal medya kanallarında olduğu gibi Instagram üzerinde de yalnızca gönderi paylaşımında bulunmakla kalmamanız ve yaptığınız paylaşımların alacağı tepkilere dahil olmanız, size fayda sağlayacak. Yalnızca fotoğraf ya da video paylaşımı yapmak yerine, topluluğunuz ile iletişim halinde olmaya özen gösterin. Diğer Instagram profillerini incelemek, fikir edinmek ve işletmenizin etrafında toplanan kalabalıkla iletişime geçmek gibi eylemlere vakit ayırdığınızda, müşterilerinizin de size aynı vakti ayırdığını fark edeceksiniz.

Profilinizin biyografi kısmını link paylaşımı için kullanın

Instagram, paylaşılan içeriklerin açıklama kısımlarında link eklenmesini mümkün kılmasa bile, profilinizin biyografi (bio) kısmını müşterilerinizle paylaşacağınız bağlantıların emlakçısı olarak kullanabilirsiniz. Profiliniz hakkında 150 karakterlik açıklama alanı barındıran bu kısımda Linktree gibi bağlantı içinde bağlantı oluşturabileceğiniz uygulamaları kullanabilir, tek link üzerinden beş farklı bağlantıya erişim sağlayabilirsiniz.

Alternatif olarak Instagram’ın hikâye paylaşma seçeneği ise bağlantı ve konu etiketi paylaşımı açısından geniş bir alan sunuyor. Ne var ki Instagram’da paylaşılan hikâyeler 24 saat içinde siliniyor. Her ne kadar bu durum sizin için bir sınırlama gibi görünse de bu araç sayesinde gerçek zamanlı paylaşımlar yapabilir ve geçici kampanyalar konusunda müşterilerinizi bu yolla bilgilendirebilirsiniz.

 

 

Her bir gönderinizin farklı bir hikâyesi olsun

Instagram’da ilgi çekici hikâyeler üreten işletmelerin en geniş kitlelere ulaştığı bilinen bir gerçek. Eğer daha fazla insanın ilgisini çekmek istiyorsanız, neden bu eğlenceli yolu denemeyesiniz ki? İnsanların şirketinizle bağ kurması için onlara ürettiğiniz ürünler ya da verdiğiniz hizmetlerin hikâyesini anlatın.

Bunun için paylaşımlarınızın açıklama kısımlarını, hikâye paylaşımı seçeneğini ve Instagram’ın video veya fotoğraf montajlama araçlarını kullanabilirsiniz. İnsanlara hikâyenizi anlatın ve onların daha kişisel tecrübeler eşliğinde piyasanıza dahil olmalarına imkân tanıyın.

Kullanıcıların izini sürme fikrinden uzak durun

Profilinizi ziyaret eden müşterilerin profil içindeki hareketlerini ve çeşitli istatistiklerini elde ettiğiniz uygulamaların size verdiği bilgiler, her zaman için gerçekleri yansıtmıyor. Mesela, bu tip uygulamalar size kaç kişinin profilinizi ziyaret ettiğini ve kaç beğeni aldığınızı gösterse de hedeflediğiniz kitleye ulaşıp ulaşmadığınız konusunda herhangi bir veri sunmuyor.

Bunun yerine, kullanıcıların gönderilere bıraktığı yorumlar veya sizi takip eden kişilerin profilleri gibi gerçekleri sunan izleri takip edin. Bu iki ölçüt, performans seviyeniz ve hedeflediğiniz amaca yakınlığınız konusunda size daha sağlıklı ve gerçek bulgular sağlayabilir.

 

Kaynak:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir