Sosyal Medya Yönetimi Uzmanı Sosyal medya uzmanı, markaların online kanallarda PR stratejisinin oluşturulması için çok önemli bir konuma sahiptir. Sosyal medya stratejilerini hazırlarken en çok dikkat edilmesi gereken kısım sosyal medya yönetimidir. Yani, sosyal medya stratejisi ne kadar iyi hazırlanırsa hazırlansın yönetimini iyi yapamayan markaların yönetmeye çalıştığı hesaplar zarar görmektedir.Sosyal medya yönetiminin kolay bir süreç […]

Sosyal Medya Yönetimi Uzmanı


Sosyal medya uzmanı, markaların online kanallarda PR stratejisinin oluşturulması için çok önemli bir konuma sahiptir. Sosyal medya stratejilerini hazırlarken en çok dikkat edilmesi gereken kısım sosyal medya yönetimidir. Yani, sosyal medya stratejisi ne kadar iyi hazırlanırsa hazırlansın yönetimini iyi yapamayan markaların yönetmeye çalıştığı hesaplar zarar görmektedir.Sosyal medya yönetiminin kolay bir süreç olduğu zannedilir ancak bu tamamen yanlış bir algıdır. Çünkü doğru bir strateji ile profesyonel bir şekilde sosyal medya yönetimi yapılabilmesi için şirket hakkında detaylı bilgiye sahip olunması, hedef kitlenin sosyal ağlarda hangi saat dilimlerinde aktif olduğunun ölçümlenmesi, ne gibi içeriklerin en çok beğeni alıp etkileşim oluşturduğunun analizi, hedef kitleden oluşan bir topluluk oluşturulması ve yönetiminin sağlanması gibi can alıcı aşamalar söz konusudur.Tam bu aşamada sosyal medya yönetimi yapacak kişinin profesyonelliği ve tecrübesi araya girmektedir. Burada en önemli konu ise yukarıda basit olarak gözler önüne serdiğimiz süreçlerin gerçekten uzun bir döneme yayılması gerektiğidir. Peki, bu aşamada, markanızın sosyal medya yönetimini siz mi üstleneceksiniz? Hem de o kadar işinizin arasında… Hem de bu işin uzmanı olmadığınız halde… Bu anlamda hem grafik tasarım bilmeniz, hem metin yazarı olmanız, hem sosyal medya kanallarının teknik yapısını bilmeniz hem de kanalları teker teker takip edip kendi sektörünüzle alakalı nabız tutmanız gerekmektedir. Hala bu işin kolay olduğunu düşünmüyorsunuz herhalde değil mi?
Neden markalar/işletmeler bir sosyal medya danışmanına ihtiyaç duyar merak ediyorsanız “Sosyal Medya Danışmanlığı” makalemizi de mutlaka okumalısınız.
En çok duyduğumuz şey ise “Ben yapamasam da yanımda ki çalışanım yapar zaten, sosyal medyada da oldukça aktif bir kişilik… Hatta işten çok sosyal medyada…” Sosyal medya yönetiminin sadece sosyal medyada 2 Tweet atmak, 3 Instagram fotoğrafı paylaşmak kadar basit değildir. Siz bir markasınız ve insanlara sosyal medyada takip etmeleri için bir değer vermeniz gerekiyor! Bu sorumluluğu üstlenecek kişi de normal bir çalışanınız değil hesabınızla ilgilenecek sosyal medya uzmanıdır.


 

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down