SOSYAL MEDYA UZMANI

Öncelikle sosyal medya nedir ?  sorusu ile başlayalım. İnternet’in etkin bir şekilde hayatımızda kullanılmaya başlaması  gelişen web teknolojileri ile birlikte hayatımıza girmiş anlık paylaşım siteleridir. İlk zamanlarda sadece kişisel olarak kullanılırken bulunduğumuz zaman diliminde artık kurumsal şirketler içinde kullanılması bir zorunluluk halini almıştır.

Bu yüzden artık hem kişisel hem de kurumsal bazda kullanımı mümkündür.  En bilinen sosyal medya siteleri facebook , twitterlinkedinyoutubeinstagramswarmpinterest ve google+ olarak sayılabilir. Şirketler bu siteler vasıtasıyla yeni müşterilere kolayca ulaşabilir ve müşteri hizmetleri hizmetini çok uygun bir maliyetle karşılayabilirsiniz. Bir şirketin facebook, twitter, instagram gibi sitelerde hayran sayısının yüksek olması kullanıcı etkileşimi ile birleştirildiğinde marka bilinme seviyesinin artışının göstergesidir.

Sosyal medya uzmanı nedir ?

Google ‘ın Penguen algoritması ile seo ve sosyal medya ayrılmaz bir ikili haline gelmiştir. Bilinen kaliteli backlink kaynakları tükendikçe bu sitelerin önemi daha da ön plana çıkmaktadır. İşte tamda burada sosyal medya danışmanlığı devreye girmektedir. Sizin adınıza bütün hesaplarınızı profesyonel bir şeklide yönetme işlemini bu danışmanlar gerçekleştirirler.

Sosyal medya yönetim ajansı nedir ?

Sosyal medya ajansları algı yönetimi , kurumsal kimlik tanıtımı, marka bilinirliğini artırma, itibar yönetimi çalışmalarını profesyonel olarak yerine getiren kurumlardır. İyi bir sosyal medya ajansından beklenilen firma, kişi, kurum hakkında internette yer alan algı seviyesine en iyi konuma getirebilmektir. Hakkınızda yer alan olumsuz paylaşımları sosyal mühendislik ile kaldırılmasına çalışmalı ve daha çok insanın size olumlu bakışını gerçekleştirmelidir.

Kurumsal sosyal medya yönetimi nasıl olmalıdır ?

Eğer arama motorlarında başarılı olmak istiyorsanız, kesinlikle ihmal etmemeniz gereken bir alandır. Eğer bütçeniz yeterli ise mutlaka bir bu işin uzmanlarından destek alarak hesaplarınızı yönetmesini sağlamalısınız. 

İnternet yaygınlaşmadan önceki zamanlarda bilgi paylaşımı telefon, televizyon, radyo ve kitaplar gibi araçlarla yapılıyordu. Ancak internetin hayatımıza girmesi ile birlikte bu ağların oluşmasının hemen ardından ; ulaşamayacağınız kitlelere artık saniyeler içerisinde bir haberi duyurabilir, bir bilgiye ulaşabiliriz.

Artık en güncel haberler önce internet üzerinden duyuluyor daha sonra televizyonlarda haber konusu oluyor. Hatta öyle bu ortamda yayılan yalan bir haberin kısa süre içerisinde bir çok insan tarafından doğru kabul edildiğini ve doğru imiş gibi anlatıldığına şahit oluyoruz.

Facebook, Twitter ve Youtube, Pinterest, Google+  hayatımıza bir şekilde girdi ve gerçekten yerini de uzun süre koruyacağa benziyor. Telefon, bilgisayar ve her türlü internete erişebilen aygıtlardan sosyal medyaya saniyeler içinde ulaşıp bir haberi takipçilerimiz ile paylaşabiliyoruz. İşte kurumsal olarak bu araçlarının da kullanılması seo açısından son derece önemlidir. Sosyal ağlarda yer edinemeyen kurumsal bir firmanın seo başarısı da mükemmel olamaz. Ancak kurumsal firmalar için bu platformdaki en büyük zorluk insanların beğeneceği , paylaşacağı içerik üretme zorluğudur.

Sektörel bir haberin insanlar tarafından paylaşılması her zaman mümkün olmayabilir. Bu sıkıntı sosyal medya uzmanı gibi bir mesleğin doğmasına sebep olmuştur. Bugün neredeyse her sektörde bu tur danışmanlara ihtiyaç vardır. Örnek olarak Cafe, Pastane, Restorant gibi sosyal mekanlarda bile yer bildirimleri yapılması bile o mekanların daha ünlü hale gelmesine yaramaktadır.

Sosyal medya uzmanı ne iş yapar ?

İnternette üzerinde faaliyet gösteren tüm mecraları en iyi şekilde yönetebilen sektörel haberleri bile çekici bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip kişidir. Sosyal medya uzmanı ‘nın başarısı paylaşımlarının ne kadar beğenildiği ve paylaşıldığı ile eşit orantılıdır.

  • Detaylı sektörel sosyal medya analizi
  • Sosyal Medyada Sektörel rekabet analizi
  • Sosyal Medya İtibar Yönetimi
  • Sosyal medya hesaplarının yönetilmesi
  • Facebook , Instagram, Twitter, Youtube arayüz tasarımları ve yönetimi
  • Marka bilinirliğini artırma çalışması
  • Hedef kitlenin belirlenerek reklam hazırlanması
  • Paylaşımların güzel bir görsel ve sunumla yapılması
  • Paylaşım sıklığının optimizasyonu
  • Paylaşım planlama
  • Lokasyon bazlı reklam
  • Hangi sosyal medya sitelerinde faaliyet gösterileceğinin tespiti
  • Müşteri geri dönüşümlerine en hızlı şekilde cevap vermek
  • Özel gün ve zaman dilimlerin tespiti
  • Algı oluşturulması için analiz ve çalışmalar
  • Müşteri odaklı çalışmalar
  • Sektörünüz için idol olabilecek sahte hesaplar oluşturarak takipçi sayısının artırılması bir seçenek olarak değerlendirilebilir.
  • Rakip firma hesap sayfalarının detaylı analizi

Kurumsal sosyal hesaplarınızın bir uzman yada bizzat sizin tarafınızdan güncellenmesi ve yönetilmesidir. Bir sosyal medya uzmanıyla çalışmak size markabilinirliğini artırma ve kurumsal yüzünüzün daha bilinir hale gelmesi gibi faydalar sağlar. Bir e-ticaret sitesi için bu daha fazla satış demektir, bir pastahane, kafe için bu daha çok müşteri demektir. Aynı şekilde hangi sektörde olursanız olun pozitif geri dönüşler alınması demektir.

Sosyal medya yönetimi fiyatları ne kadardır ?

Tereddütsüz evet. Çünkü sosyal medyadan uzak kalan kurumsal bir firma eski zihniyet ile çok fazla hayatını devam ettiremez. Pozitif geri dönüşler aldıktan sonra zaten bunun bir masraf olmadığını anlayacaksınız.

Özellikle restoran, pastahane, cafe, organizasyon şirketleri, otel, tatil köyü, emlak, doktor, hastahane gibi sektörlerde başta olmak üzere tem sektörler için marka algısını büyütmek ve iş hacmini genişletmek için kesinlikle tavsiye edilmesi gereken bir tanıtım yöntemidir.

Sosyal medya danışmanlığı ücreti nasıl hesaplanır ?

Biz firma olarak genelde aylık çalışma yöntemini tercih ediyoruz. Bu hem çalıştığımız firma için avantajlı oluyor hemde bizim için. Bir personelimiz günlük belirli bir zaman diliminde anlaştığımız firmanın hesaplarını yönetir. Böylece sanki firmanızın bir personeli gibi hareket eder. Aylık minimum ücret  1500 TL den başlamaktadır. Firmanız için getirileri hesap edildiğinde bu ücret hiç önemli değildir.

4 thoughts on “SOSYAL MEDYA UZMANI

  1. sitemiz için facebook ve diğer sosyal medya paylaşımları için tavsiye isteyecektim

  2. Hello there. I see your site is moving
    very stylish. Writing has become tedious and time consuming in its content.
    But I read your writings in English and read them

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir