Remarketing Nedir ve Nasıl Yapılır?

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 01/03/2016
Remarketing diğer bir adıyla yeniden pazarlama son dönemde hem dünya çapında hem de ülkemizde bir çok firma tarafından aktif şekilde kullanılmaya başlanan pazarlama yöntemlerinden biridir. Remarketing çalışmalarının web site satışlarını arttırıcı etkisi ve alınan pozitif dönüşümler sebebiyle firmaların reklam ve pazarlama bütçelerinde yüksek bir paydaya sahiptir. Remarketing’in tanımı daha önce web sitenizi ziyaret etmiş olan […]


Remarketing diğer bir adıyla yeniden pazarlama son dönemde hem dünya çapında hem de ülkemizde bir çok firma tarafından aktif şekilde kullanılmaya başlanan pazarlama yöntemlerinden biridir.
Remarketing çalışmalarının web site satışlarını arttırıcı etkisi ve alınan pozitif dönüşümler sebebiyle firmaların reklam ve pazarlama bütçelerinde yüksek bir paydaya sahiptir. Remarketing’in tanımı daha önce web sitenizi ziyaret etmiş olan veya bir uygulamanızı kullanmış olan kullanıcılara tekrardan ulaşabilmenizi sağlayan reklam yöntemidir. Daha önce web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar tekrardan Google Görüntülü Arama Ağı’nın parçası olan siteleri ziyaret ederken veya Google arama terimleri içerisinde ürünlerinizle ilgili kullandığınız anahtar kelimelerle arama yaptıklarında reklamınızın gösterilmesini sağlayan reklam döngüsüdür diyebiliriz.
image
Yeniden pazarlama yapabilmeniz için Adwords üzerinden edineceğiniz küçük bir kod snipped’a ihtiyacınız olacaktır. Edindiğiniz bu kodu web sitenizin tüm sayfalarına yapıştırabilirsiniz veya sadece özel olarak takip etmek istediğiniz ürünlerinizin bulunduğu sayfalarınıza yapıştırabilirsiniz. Örnek verirsek kadın ayakkabıları satan bir firma olduğunuzu varsayalım ve spor ayakkabı kategorinizde bulunan ürünleri inceleyen kullanıcılara yeniden ulaşmak istiyorsunuz o halde spor ayakkabı kategorinize yapıştıracağınız kod ile o sayfayı inceleyen kullanıcılara yeniden ulaşabilirsiniz.
image
Yeniden pazarlamayı kullanırken ikinci aşama yeniden pazarlama listeleri oluşturmanızdan geçmektedir. Web sitenizi veya uygulamanızı etiketledikten sonra yeniden pazarlama listesi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Üst kısımda bahsettiğim spor ayakkbı kategorsi örneğiniz baz alırsak oluşturacağınız yeniden pazarlama listeleri sayesinde Adwords ‘e bu kategoriyi ziyaret eden kulanıcıların popüler kategori listenize kaydedilmesini sağlamış olursunuz. Sonrasında kullanıcılar bu sayfayı ziyaret ettiğinde çerez kimlikleri yeniden pazarlama listesine eklenecektir. Bunlara ek olarak listeler oluşturuken yeniden pazarlama listesi kurallarını kullanmak oldukça faydalı olacaktı. Üstteki örneklemede olduğu gibi sadece belirli bir kategori için kullanmak istersek “URL [içerir] spor ayakkabı” şeklinde etiketleme yapabilirsiniz. Kurallar aracılığıyla web sitenize daha fazla etiket eklemeden daha fazla liste oluşturma imkanı bulursunuz.
image
Kurallar kısmında bir çok firmanın işine yaracak önemli kısımlarda biri de “Özel Parametreler” dir. Bu aşamada dinamik pazarlama etiketini kullanmak faydalı olacaktır. Dinamik pazarlama etiketi ile yeniden pazarlama listeleri oluşturmak üzere özel parametreler gönderebilirsin. Örnek olarak satın aldıkları ürün tutarı belli bir miktarın üzerinde olan kullanıcıları inceleyebilirsiniz. Bu şekilde satın alma alışkanlıkları ve limitlerine göre kullanıcıları izleyebilirsiniz. Son olarak yalnızca listelerinizi kullanan yeniden pazarlama kampayaları oluşturabilirsiniz. Bu sayede reklamlarınız sadece popüler kategori listeniz dahilindeki kullanıcılara gösterilecektir. Reklamlarınız listenizde olmayan kullanıcılara gösterilmezken, listenizde bulunan kullanıcılara Google aramaları veya Google görüntülü arama ağı sitelerini ziyaret ettikleri süreçte gösterilecek özel metinler ile hazırladığınız kampanyalar oluşturabilirsiniz. Yeniden pazarlamayı Görüntülü Reklam Ağı için kullanırken; “Yalnızca Görüntülü Reklam Ağı” > “Pazarlama hedefleri” > “Harekete geçirme” > “Web sitenizde satın alma”yı seçin. Yeniden Pazarlama ‘yı Arama Ağı için kullanırken ise “Yalnızca Arama Ağı – Tüm özellikler” seçeneğini belirleyin. “Yalnızca Arama Ağı – Standart,” veya “Görüntülü Reklam Seçenekli Arama Ağı – Standart” türünde bir kampanyanız varsa, kampanyanıza yeniden pazarlama listeleri ekleyemezsiniz.Görüldüğü gibi Yeniden Pazarlamayı kullanmak oldukça kolay ve keyifli olmasının yanında getirdiği sonuçlarla da firmaların reklam maliyetlerinin geri dönüşlerini pozitif yönde almalarını sağlaması ile de yüz güldürüyor. Yeniden Pazarlama hakkında daha fazla bilgi almak için https://support.google.com/adwords adresini ziyaret edebilirsiniz.

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down