Sosyal Medya Küçük İşletmeler İçin Önemi

Yazar: Ömer LAYIK tarih: 05/01/2016
Bu sosyal medya ile sosyal ağlarda karışımıyla kaybolmak çok kolay. Bazı küçük işletmeler için, sosyal medya benimsenmesi süreci biraz zor olabilir. Pek çok sosyal ağlar var ama  hepsinin iş ticareti olması gerekmez. İşte iş ihtiyaçlarınız için doğru sosyal medya kanallarını seçmenize yardımcı olacak kullanıcı demografik dahil olmak üzere önemli sosyal ağlar var. FACEBOOK Facebook - Dünyanın […]

Bu sosyal medya ile sosyal ağlarda karışımıyla kaybolmak çok kolay. Bazı küçük işletmeler için, sosyal medya benimsenmesi süreci biraz zor olabilir.
sosyal-aglar-poster
Pek çok sosyal ağlar var ama  hepsinin iş ticareti olması gerekmez.
İşte iş ihtiyaçlarınız için doğru sosyal medya kanallarını seçmenize yardımcı olacak kullanıcı demografik dahil olmak üzere önemli sosyal ağlar var.
FACEBOOK
Facebook - Dünyanın en büyük sosyal ağı 1550000000 aylık aktif kullanıcı  ile Türkiye ve Dünya da en popüler sosyal ağdır.. Facebook tarafından kullanılan  % 70 her yaş grubundan genelinde insanlardır. Şirketler sorularını yanıtlayan son bilgi paylaşımı ya da Facebook sayfasında geribildirim için sorarak onların müşterileri ile doğrudan bağlayabilirsiniz.
İpucu:
Facebook şu anda üst sosyal ağ olduğu için, bu platformda  yatırım çok önemlidir. Şirket sayfası genel gönderme kuralı sayfanızda günde bir kez içeriği paylaşmaktır. Reklam veya sayfanızı büyümeye Facebook sayfanızı tanıtmak için size uygun reklam kriterleriyle ödemeyi düşünün.
TWİTTER
Bugün Twitter'a 18-29 arasında değişen güçlü yaş segmenti (% 31) ile 320 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip.Küçük bir işletme, bir gelecek için satma olasılığı daha çok insanların % 72 ile Twitter kullanıcılarıyla etkileşim içindeler, işletmeler burada bir varlığını daha iyi düşünmelidir.
İpucu:
140 karakter (veya daha az) ile, işletmelerin metin güncellemeleri, videolar ve linkler paylaşabilirsiniz. Günde en az bir tweet göndererek, düzenli olarak içerik paylaşmak için planlayın. Twitter'ın da müşteri hizmetlerini işlemek için etkili bir kanal.
LINKEDIN
LinkedIn dünyanın en büyük profesyonel ağıdır.Her kullanıcı da  profesyonel olan linkedin  platformunu kullanıyor. LinkedIn'in çekirdek demografik 30 ve 49 yaşları arasında bulunmaktadır.
İpucu:
Bir yaratarak kuruluşunuzun çabalarını Vitrin LinkedIn'de sayfayı. Hafta içi başına bir kez veya göndermek için planlayın ayda 20 Mesajları.
sosyal-ag
GOOGLE+
500 milyon insan Google +  kullanıcısı vardır. Zaten bir Google+ profil sayfasını oluşturmadıysanız , dijital platformlarda yapılacaklar listesine eklemelisiniz. Google geçtiğimiz günlerde duyurdu, yeni bir görünüm derlemeleri ve Topluluklar etrafında merkezli, yeniden tasarımı da daha kolay, sonrası arama bağlayın ve  içerik yüklemelerini  yapınız.
Buna ek olarak, Google, yerel ve Google map yetenekleri müşteriler bulmak,değerlendirme ve derecelendirme sağlamanıza yardımcı olur.
İpucu:
Şirketinizin diğer sosyal kanalları üzerinde kurulmuş ise, müşterilerin sizi bulmasına yardımcı olmak için Google + 'daki şirket hesabınızı açmayı unutmayınız..
PINTEREST
Pinterest şu anda Dünya üzerinde 100 milyon aktif kullanıcıya sahip . Bu kullanıcılar arasında % 80'i 18 ve 35 yaşları arasındadır. Pinterest görsel biçim hızlı içerik yayılır. Pinterest kullanıcıların çoğunluğu bayanlardan oluşmaktadır.
İpucu:
Pinterest'te  ürünlere  son derece görsel platformu perakendeciler ve markalar için büyük bir kanaldır. Günde birkaç kez Pinterest paylaşım planlayın.
INSTAGRAM
Instagram Dünya'da fazla bir topluluk vardır. 400 milyon aylık aktif kullanıcı. Bu platform neredeyse tamamen mobil kullanıcıdır.Konfeksiyon, eğlence ve medya odaklı markalar caziptir.
İpucu:
Eğer genç segmenti hedefleyen veya belirli marka kategorilerinde odaklanmış iseniz, Instagram iyi bir seçenektir.
Günde bir görsel ve bir kez de video paylaşımını planlayınız.
YOUTUBE
YouTube raporları internet üzerindeki tüm insanların üçte biri neredeyse milyardan fazla kullanıcıları vardır. YouTube kullanıcıları yaşları 18-34 arasındadır.
İpucu:
Büyük bir hedef kitleye ulaşmak isteyen ya da daha genç demografik bu sosyal platform düşünmelisiniz hedef video içeriği ile işletmeler. Haftada bir veya iki kez kısa video yüklemek için planlayın.
 

10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

14 comments on “Sosyal Medya Küçük İşletmeler İçin Önemi”

  1. Ayakkabı mağazam için instagram hesabı açtım ve gelirlerim gözle görülür bir oranla arttı, bilgi için teşekkür ederim.

  2. Evet dediğiniz gibi sosyal medyanın önemi ciddi mana da fazla..

  3. Sosyal medya kullanımı demek daha fazla ses getirmek demek anlatım için teşekkürler

  4. instagramdan çok iyi satışlar yapılıyor gerçekten çok iyi para kazananlar var 100 k organik bir hesap 15 20 bin tl lere satılıyor

  5. Medya kullanımı gerçekten güzel hitler sağlıyor 🙂

  6. Hayat artık sosyal medyada akıyor tüm işletmelerin sosyal medyayı etkin kullanması gerekir.

  7. Sosyal medyanın önemini artık herkes çok iyi ögrendi. Sosyal medya üzerinden ürünlerini satabilirler bir web sitesi açarak karlarını katlayabilirler

  8. Sosyal medya küçük işletmeler için oldukça önemli dediğiniz gibi reklam yapma konusu bu tür şirketler için can alıcı noktada.

  9. Küçük büyük demeden bir an önce herkesin işletmelerini sosyal medyaya taşıması lazım. geleceği olan bir dünya var ve siz orada yoksanız yakın gelecekte hiç şansınız olmayabilir.

  10. Sosyal medya küçük işletmeler için çok önemli hale gelmiştir artık internet üzerinden cirolarını 2 3 kat birden artırabilirler bu yüzden sosyal medya küçük işletmeler için önemlidir.

  11. YouTube kullanıcıları yaşları 18-34 arasındadır. demişsiniz ama son dönemlerde youtube ergen dolu oldu. Küçük yaşta çoçuklar kanalları istila edip saçma sapan yorumlar yapıyorlar videolarımıza.

  12. Eskiden sosyal medyamı varmış canım bu işletmeler iyice abartıyor bu kadarda olmaz be kardeşim işe girmek için adam bizim önce sosyal medya hesabımızı kontrol ediyor ya başka birisi o isim ile açtıysa ne olucak by by demesi kolay bilgi için sağolun ama bu sosyal medya olayı kapanmalı bence.

  13. işletmem için önerilierini uyguladım teşekkürler.

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down