Google+ formatının düşüşüyle birlikte, Google bir süredir Google Benim İşletmem profillerini kullanarak arama sonuçlarına sosyal platform benzeri iş araçları eklemeyi planlıyordu.
Bu hafta ise Google bu alanda ileriye doğru bir adım attı ve markalara Google’da aramalarını en üst seviyeye çıkarmaları için daha da fazla seçenek sağlayacak – daha da ötesi Google’daki itibarlarını “kendilerine ait çıkartmalar” ile yükseltecek yeni bir Google Benim İşletmem araç yelpazesi sunuyor.
Google’ın sözleriyle:
“Beş yıl önce “Google Benim İşletmem”i piyasaya sürdüğümüzden beri, 150 milyondan fazla yerli işletmenin onları internet üzerinden arayan insanlara ulaşmasını sağladık. Bugün, insanlar internet araştırması yaparken daha spesifik şeylerin peşindeler – “Washington Square Park civarında gece gidilebilecek restoranlar” ya da “iyi içkileri olan bir terasta happy hour” gibi. İster yer ayırtma, ister rezervasyon ister sadece mağazada satılan şeyler konusunda bir araştırma olsun; işlerini hızlıca halletmeyi umuyorlar.”
Buna yardımcı olmak için de Google, Google Benim İşletmem için dört yeni opsiyon ekledi:

  1. Hoş Geldin bonusları

İşletmelerin sosyal medya çalışmalarının en ilgi çekici noktalarından birisi de özel kampanyalar. Aslına bakılırsa, araştırmalara göre müşterilerin %63’ü işletmeleri özellikle indirimlerden haberdar olmak için sosyal medyada takip ediyor.
Bunu gözden kaçırmayan Google, işletmelerin onları Google uygulamalarından takip eden müşterilerine ‘Hoş Geldin Bonusu” ile yeni fırsatlar sunmalarını sağlayacak.

Görebildiğiniz üzere bu, markaların Google’daki itibarını yükseltmesine olanak sağlayacak iki noktayı da kapsıyor; sosyal medya sitesi benzeri bir görüntü ve bahsi geçen ilgi çekici kampanyalar.
 2. Özel URL’ler
Google artık markaların işleri için kısa bir isim ve URL almalarını da sağlayacak.
“Bu URL’ler ile, işletmeler müşterilerini rahatça kendi profillerine aktarabilecek – son yenilikleri takip etmeleri, rezervasyon yaptırmaları ya da ziyaretlerinden sonra değerlendirme yapmaları için. Gelecek aylarda, herkes Google Haritalar’da kısa isim ile de arama yapabilecek.
3. Yeni görsel seçenekler
Google, kapak fotoğrafları ya da fotoğraf setleri için de, yeni fotoğrafların Google Benim İşletmem’de anında görüneceği yeni seçenekler ekliyor.
İşletmeler artık özel logolarını da profillerine ekleyebilecek – “Ana bilgilerini eklemiş olan işletmelerin (telefon numarası, açık olduğu saatler, vb.) profillerinin sağ üst kısmında logoları bulunacak.

  1. Stickerlar ve çevrimdışı reklam materyalleri.

Google ayrıca, işletmelerin kendi işletmeleri için özel ürünler indirip sipariş verebilecekleri -rezervasyon sayısını artırma, müşterileri işletmeyi değerlendirmeye teşvik etme ve Benim İşletmem profillerinin takipçi sayısını artırma konusunda yardımcı olacak özel ürünler – yapışkan çıkartmalar gibi –  yeni bir web sitesi açıyor.
Bu araçlar, bahsedildiği gibi, Google Benim İşletmem profillerine sosyal medya platformu benzeri ögeler katıyor – ve Google Arama’nın tartışılmaz büyüklüğü hesaba katıldığında, kesinlikle göz atmaya değer.