Çok Kanallı Pazarlama Nedir?

Dijital kanalların sayısının çoğalmasıyla birlikte markalar da pazarlama stratejilerini çok kanallı pazarlama üzerine kurmaya başladı. Çok kanallı pazarlamada dikkat edilmesi gereken konu ise her kanalda var olmak değil; her kanalda etkin olmak.

Pazarlama bloglarını okuyan biriyseniz muhtemelen tüketicilere ulaşmak için firmaların gerçekleştirmesi gereken birçok stratejiyi de biliyorsunuzdur. Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarının değişmesi ile birlikte firmalar da stratejilerini çok kanallı pazarlama üzerine kurmak zorunda kalıyor. Bu nedenle de günümüzde bu terimin anlamı oldukça önem kazanıyor.

Çok Kanallı Pazarlama Nedir?

Çok kanallı pazarlama nedir?

Çok kanallı pazarlama, online ve offline uygulamalar dahil olmak üzere birçok kanal gözetilerek oluşturulmuş pazarlama ve iletişim stratejileri olarak tanımlanabilir. Bunun anlamı her seferinde farklı birçok mecrada ayrı pazarlama teknikleri uygulamak yerine tüketicinin nerede olduğunu belirleyerek birbirine entegre çözümler üretmektir.

Çok kanallı pazarlamada tüketicilerinizin nerelerde olduğunu belirleyebilmek için, kendiniz ve çevrenizdeki insanların tüketim alışkanlıklarını göz önünde bulundurabilirsiniz. TV kanalları, sayısız farklı cihaz ve ekran, web siteleri, sosyal medya ve tüketicilerin her gün kullandığı diğer platformlar pazarlama kanallarınızı oluşturabilir. Örneğin e-postalarınızı kontrol ederken denk geldiğiniz bir fırsat reklamı ile bir mağazayı ziyaret edebilir; tabletinizle çalışırken ilginizi çeken bir blog yazısını okuyarak bir ürünü satın almaya karar verebilirsiniz.

Çok kanallı pazarlama profesyonelleri, markanın hedef kitlesi olan potansiyel müşterilerin kullandıkları kanalları belirleyerek bu kanallarda pazarlama faaliyetleri gerçekleştirebilir; müşterilerine uygun deneyim seçenekleri sunabilirler.

çok kanallı pazarlama

Başarılı çok kanallı pazarlama stratejilerini diğerlerinden ayıran nedir?

Çok kanallı pazarlama bir pazarlamacının birçok alanda varlık oluşturmasını gerektirir. Online ortamda arama motorları, bloglar, sosyal ağlar, e-postalar ve offline ortamda ise basılı materyaller, televizyonlar, radyolar bu kanallara örnek olabilir. Fakat başarı sadece bu kanallarda bulunmak değildir. Çok kanallı pazarlama stratejisinde başarılı olabilmek için bazı kriterleri ele almak gerekir:

    • Çok kanallı pazarlama için “ideal tüketici” açıkça tanımlanmalıdır. İdeal tüketici modeli birden fazla olabilir. Bu bilgiler pazarlamacılara hangi kanalların kullanılacağını belirlerken yardımcı olur.
    • Pazarlamacıların tüketiciler ile paylaştığı içerikler, doğrudan pazarlama mesajları yerine tüketicilerin ilgilerini çekebilecek konularda olmalıdır. Bu yaklaşım her kanal için farklı fakat ortak bir dil konuşacak şekilde oluşturulmalıdır.
    • Pazarlamacılar kullanmaya karar verdikleri tüm kanalların birbirine entegre çalışmasını sağlamalıdır. Kanallar için ayrı ayrı oluşturulan stratejiler, birbirleri ile uyum sağlamazsa pazarlamanın etkisi azalır. Örneğin bir markanın Facebook, Twitter, e-posta, blog ve web sitesi içerikleri arasında uyum olmalıdır. Aynı tüketici bu kanalların hepsini kullanabilir, bu nedenle strateji ve kapsam birbirine uyum sağlamalıdır.
    • Tüketiciler sosyal ağlardan e-posta ve bloglara kadar çoklu platformlar; akıllı telefonlardan masaüstü bilgisayar ve tabletlere kadar farklı cihazları kullanmaktadır. Bunun için duyarlı (reponsive) bir web sitenizin olması gerekir. Tüm pazarlamacılar her platformda ve cihazda müşterinin markaya ulaşabilir olduğundan emin olmalıdır.
  • Stratejide birden fazla kanal bulunduğu için pazarlamacının bu çok kanallı yaklaşımın sonuçlarını dikkatle ölçmesi gerekir. Hangi kanalların diğerlerine oranla tüketici üzerinde daha etkili olduğunun ve hangi kanallara önem verilmesi gerektiğinin belirlenmesi, markanın strateji değiştirmesi ya da güçlendirmesi açısından önemlidir.

Sonuç

Tüketicilere çoklu kanallar üzerinden ulaşmak tüm kanallarda var olmanın dışında belirli stratejiler gerektirir. Başarılı çok kanallı pazarlama stratejilerinde hedef kitle tespit edilmeli, hedef kitlenin bulunduğu kanallar belirlenmeli, bu kanallarda uygulanacak pazarlama yaklaşımı birbirine uyum sağlamalı ve tüketicinin markaya her kanaldan ulaşabilir olduğundan emin olunmalıdır.

One thought on “Çok Kanallı Pazarlama Nedir?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir