Son günlerde birçok şirketin cevap aradığı soru : Markaların Sosyal Medyasını Kim Yönetmeli? olsa gerek. Bir marka için Kurumsal İletişim Yönetimi çok önemlidir. Bu olguyu daha iyi anlamamız için "pazarlama iletişimine" odaklanıp nasıl bir süreç olduğunu anlamamız gerekiyor.
Mesajı gönderen ya da kaynak (kurum, aracı)
Mesajın hedefi (potansiyel alıcı, dinleyici, muhatap)
Mesaj (ileti)*
Mesaj Tasarımı**
Mesajı taşıyan araç (medya) ***
Tepki (satın alma, reddetme, eleştirme) ****
Geribildirim (süreçteki sorunları ve olumlu sonuçları saptama)
Parazit (tüketici ya da alıcının olumlu tepki göstermesini engelleyen her türlü iç ve dış etken)
İletişimi engelleyen her türlü etken
* Sosyal medya içeriğimiz
** Kullanabileceğiniz her türlü görsel (video, resim, gif )
*** Kullanılan sosyal medya platformu (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Google+ gibi...)
**** İçeriğinize gelen beğeni, paylaşım, yorum ...
Yukarıda belirttiğim "*" ifadeler dikkat ettiyseniz aslında sosyal medyada kullandığımız araçlar.
Pazarlama iletişiminden kısaca bahsettikten sonra kurumsal iletişimin ne olduğunu anlamamız gerekiyor. Kurum kültürü, kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurumsal itibar ve kurumun medya ile ilişkileri genel olarak bu kavramı karşılar.
Buraya kadar yazdıklarım belki ilginizi çekmedi. Peki size birkaç soru sormak istiyorum.
Pazarlamanın hiç bir alanında çalışmamış, pazarlama bilgisi olmayan bir kişi sosyal medyada başarılı olabilir mi?
Halkla ilişkileri bilmeyen bir kişi sosyal medyayı yönetebilir mi?
Sosyal medya araçlarının teknik bilgisine sahip olmayan bir kişi sosyal medyayı yönetebilir mi?
Grafik, fotoğraf ve video (temel düzeyde) bilgisi olmayan birisi sosyal medya içeriğini yönetebilir mi?
Yukarıdaki sorular aslında bir markanın sosyal medyasını kim yönetmeli sorusuna cevap olabilir. Tabi ki bu kadarı yeterli olur mu? Benim cevabım "hayır". Sosyal medyada güncel konulara hakim, kurum imajına zarar vermeyecek söylem ve paylaşımlar, kurumun ya da markanın potansiyel müşterileriyle arasında köprü olacak, geçmiş paylaşımların analizini yapabilecek kişiler sosyal medyayı yönetmeli.