AdWords Hesabınızı Kimlere Emanet Ettiniz?

Google AdWords danışmanlığını bir ajanstan veya freelance çalışan bir kişiden alıyorsanız ya da çalışacağınız kişiler size bir müşteri arayüzü vaad ediyorsa, bu yazıda yazanlardan sonra sorgulamanız gereken bazı şeyler olabilir.

google-adwords

Öncelikle Google AdWords API’dan size bahsetmek istiyorum. Google, doğrudan AdWords veritabanı ile etkileşimde bulunan uygulamalar oluşturabilmeleri için yazılımcılara API hizmeti sunmaktadır. Bu uygulamalar ile reklamverenler ya da üçüncü parti şirketler, büyük ve karmaşık olan AdWords hesaplarını – kampanyalarını daha verimli ve yaratıcı kullanabilir, geliştirdikleri yazılımlar ile zaman olarak tasarruf sağlayabilirler.

Yazılımcı API‘yı öğrenir, Google‘dan onayı alır ve yazılımını geliştirerek şirketlere efektif ve zaman tasarrufu sağlayan hizmet sunar. Buraya kadar aslında herşey normal. Ancak hayatın her alanında var olan suistimal olgusu, burada da karşımıza çıkıyor. Bazı masum yüz kılığına giren ve var olma çabası veren ajans sahipleri ya da bazı yöneticiler ile yazılımcılar, yaptıkları yazılımlar sayesinde, piyasada tokatlama diye tabir edilen yöntemle, hak etmedikleri paraları kazanıyolar.


Bakalım bu tokatlama programı nasıl çalışıyor;

* Öncelikle müşteriye, kötü niyetli o kişilerin yaptığı bir müşteri arayüzü veriliyor.

* Müşteriye gerçek AdWords arayüzü için herhangi bir erişim verilmiyor.

* Hatta Google AdWords hesabı ile Google Analytics hesabı arasında bağlantı kaldırılıyor ve böylece AdWords’ten gelen kullanıcılar sanki organikten geliyormuş gibi gösteriliyor (Hatta bunun için organikten trafik sağladığını iddia edip SEO ücreti alan kişilerin olduğunu biliyorum).

* Müşteri ajansa geliyor ve 20.000 TL harcayacağını söylüyor. Ağzı sulanan ajans patronları ise müşteriye arayüz erişimi veriyor. Kampanyalar hazırlanıyor ve sadece müşteri arayüzü olan kişi ay sonunda arayüzde yazan rakam olan 20.000 TL’yi harcadığını görüyor ve ajansa bu ödemeyi yapıyor (+kdv +komisyon tutarınıda unutmamak lazım).

* Arayüzde yapılan bir kaç değişiklik sayesinde, normalde 20.000 TL harcaması gereken müşteriye 10.000 TL’lik harcama yaptırılıyor, ancak müşteri arayüzünde 20.000 TL olarak gözükmesi sağlanıyor.

Müşterinin ajansa ödediği 20.000 TL, ajansın Google’a ödediği kısım ise 10.000 TL. Matematiksel bir zeka ile 20.000 – 10.000= 10.000. Peki aradaki bu 10.000 TL nereye gitti, tabiki de ajanstaki E.T.’nin cebine.

Bunun sonucunda müşteri ajansın verdiği arayüzden baktığında harcadığı rakam 20.000 TL iken gerçek AdWords arayüzünde harcadığı rakamın 10.000 TL hatta 5.000 TL olduğu görülüyor (bu rakamlar tamamen ajanstaki bu kişilerin vicdan (!) seslerine göre azalmakta ya da artmaktadır). Üstüne üstlük bir de müşteriden komisyon ücreti alıyor ki, bu da sanırım kadayıf üzerine kaymak oluyor.

adwords-results

Peki Ne Yapmanız Gerekir?

Kadayıf üzerine kaymak yiyen kişiye, kapuska yemeği üzeri kaymak yedirip midesini bulandırmak için yapılacak ilk iş olarak, kendi AdWords ara yüzünüzde de size bir erişim tanımlanmasını isteyin. Bu erişim ile seçeceğiniz tarih aralıklarında hesap ve kampanyalar bazında yaptığınız net harcamayı görebileceksiniz. Bazı API ara yüzlerinin de AdWords arayüzünün aynısı olarak tasarlandığını asla unutmayın (bu kadar mı olur diyeceksiniz evet bu kadar).

Şunuda söylemek isterim ki her API yazılımı ya da size her arayüz sunan ajans kötü amaçlar besleyen ajansıdan anlamına kesinlikle gelmez. Amacım sadece bazı şeyleri sorgulatmak ve böyle bir durum varsa da düzelmesini sağlamaktır. Fakat gerçek AdWords verilerine sadece adwords.google.com’dan ulaşabileceğinizi unutmayın ve bu yazıyı okuduktan sonra eğer kafanızda bir şüphe oluştuysa, hem AdWords arayüzünden hem de ajansın müşteri arayüzünden giriş bilgileri alarak, kampanyalarınızı geçmiş aylarda harcadığı rakamları ve dataları müşteri temsilciniz ile tekrar gözden geçirin.

adwords-ui

7 thoughts on “AdWords Hesabınızı Kimlere Emanet Ettiniz?

  1. Çok teşekkürler tamda bu konu üzerinde konuşuyorduk ne olduğunu anlamaya çalışıyorum sayenizde her şeyi çözmüş olduk. Elinize sağlık..

  2. Google adwords ile ilgili bilgilendirme yaptığığınız için çok teşekkür ederim

  3. Adwords hakkında hiç bu kadar detaylı bir bilgi bulamamıştım.Ve nasıl çalıştığını anlamamıştım.Teşekkürler

  4. Kimseye güvenmemek lazım ama günümüzde bol paralı insanlar ajansları daha çok seviyor çünkü onlar en doğruyu yapanlar olarak biliniyor.

  5. adwords kullanan biri olarak size şöyle söyleyeyim google için birebir zaten kendi şirketi ve çok olumlu sonuçlarını almış bulunmaktayım

  6. Adwords müşteri çekmek için gerçekten çok önemli bilgilendirme için teşekkür ederim.

  7. bu tür konularda hiçkimseye güvenmeyiniz en ufak bir hatalarında hayatınız gidebilir yararlı paylaşımınız için teşekkür ederim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir