2017 Yılına Damga Vuracak Dijital Trendler

2017 Yılına Damga Vuracak Dijital Trendler

2017 Yılına Damga Vuracak Dijital Trendler

Günümüzde iletişim, medya, pazarlama, gayrimenkul, moda, eğitim … vb. birçok alanda güçlü bir dijitalleşme yaşanıyor. Markaların ve bireysel kullanıcıların dijital dünyada varoluşları, her geçen gün sınır tanımaz bir şekilde büyüyor. 2016 yılını geride bırakmaya az bir zaman kala, internet kullanıcılarının gözü 2017 dijital trendlerine uzanıyor.

 

“2017 yılında dijital dünyanın trendlerini neler belirleyecek?”

Siz de bizim gibi bu sorunun yanıtını merak ediyor ve markanızın, işletmenizin dijital planlamasını trendlere uygun olarak hayata geçirmek istiyorsanız yazımızdan ilham alabilirsiniz.

 

1.Anında Paylaşımın Değeri: Canlı Yayınlar

canli-yayinlar-2017-dijital-trendler

Son yılların vazgeçilmezi olan video içerikler, 2016 yılınında boyut atladı. Live streaming destekli mobil uygulamaların hayatımıza girmesiyle birlikte canlı yayın çekimi yapmak artık tek bir tuşa basmakla mümkün. 2017 yılına damga vurması beklenen ilk dijital trend, canlı yayınlar. Markaların kendini bütünüyle ifade etmesi için etkili bir araç olan canlı yayınlar, dijital yayıncılığın gelişen yüzü olmaya devam edecek.

 

2. Son Boyut: Sanal Gerçeklik Teknolojisi

sanal-gerceklik-2017-dijital-trendler

Hep bilim kurgu filmlerinde kalacağını düşündüğümüz sanal gerçeklik teknolojisi, 2016 yılında varlığını epey kanıtladı. Facebook’un sanal gerçeklik hamlesiyle birlikte heyecanlı bir hal alan teknoloji, 2017 yılında bireysel iletişimden, film, oyun, similasyon gibi pek çok  gelişimde yerini alacak.

 

3. Sosyal Medyada Alışveriş Dönemi

sosyal-medya-alisveris-potansiyeli

Instagram butiklerinin yakaladığı etkileşim, sosyal medyanın alışveriş potansiyelini görmek için iyi bir gözlem alanı yaratmıştı. Büyük sosyal medya devleri Facebook ve Instagram’ın ard arda gelen alışveriş hamleleri ile 2017 yılında sosyal medya kanallarında alışveriş yapmak rutin bir hal alacak. Dijital pazarlamanın evrimini değiştirecek bu atılımla artık sosyal medya platformları “sosyal pazar” olarak anılacak.

 

4. Fragman Tadında İçerik Paylaşımı

fragman-tadinda-icerik-2017-dijital-trendler

Snapchat ile hayatımıza giren “süreli paylaşımlar” 2017 yılında markaların içerik stratejisini kökten değiştirecek. Hızlı ve bir süre sonra kendi kendini imha eden paylaşımlar, dijital reklamlar için merak uyandıran bir mecra olacak. Özellikle, Instagram Stories ile birlikte daha da yaygınlaşan fragman tadındaki gönderiler, dinamik içerik akışıyla etkileşimi arttıracak.

 

5. Mobil Mesajlaşmada Reklam Devri

WhatsApp ve Messenger ile altın çağını yaşayan mobil mesajlaşma, artan mobil internet kullanımı sebebiyle daha yoğun ilgi görüyor. Hal böyle olunca markaların mobil mesajlaşma uygulamalarında reklam arayışı da artış gösteriyor. Snapchat’e gelen reklamlar, 2017 yılında gözleri diğer uygulamalara çevirecek. WhatsApp’ın işletmelere açılma haberi, dijital reklamcılığın mobil mesajlaşma uygulamalarında yer edineceğine işaret ediyor.

 

Dijital gelişim alanında 2017 yılına dair öngörülerimiz, temel bir noktada birleşiyor. Bill Gates’in yıllar önce belirttiği gibi “İçerik Kraldır”. 2017 yılına damga vuracak dijital trendlerde de içerik, kral koltuğundaki hakimiyeti koruyacak.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir