2016 Marketing Trendleri Kişiye göre değişen kullanıcı deneyimi, mobil uygulamaların DNAmıza işlemesi, big data patlaması, online reklamlar, sosyal medya ve social analytics derken 2015 yılına veda ediyoruz. Peki önümüzdeki yıl marketing uzmanlarını hangi dijital pazarlama adımları bekliyor? 2016 marketing trendleri neler? 2015 yılında da pazarlama alanında aktif olarak rol oynayan sosyal medya, mobil ve video […]

2016 Marketing Trendleri

2016 dijital pazarlama trendleri
Kişiye göre değişen kullanıcı deneyimi, mobil uygulamaların DNAmıza işlemesi, big data patlaması, online reklamlar, sosyal medya ve social analytics derken 2015 yılına veda ediyoruz. Peki önümüzdeki yıl marketing uzmanlarını hangi dijital pazarlama adımları bekliyor? 2016 marketing trendleri neler?

2015 yılında da pazarlama alanında aktif olarak rol oynayan sosyal medya, mobil ve video gibi pek çok içerik pazarlama çözümünün önümüzdeki yıl da etkisi, katlanarak devam edeceği öngörülüyor. Daniel Newman, Forbes.com’da yayınlanan “The Top 10 Marketing Trends That Will Define 2016” makalesinde 2016 yılını tanımlayacak en önemli 10 pazarlama trendini aktarıyor. 2016’nın marketing departmanları için kolay bir yıl olmayacağını vurgulayan Newman, müşterinin ihtiyaç ve beklentilerine net bir şekilde odaklanma stratejisinin önümüzdeki yıl da korunması gerektiğini belirtiyor.
Newman'ın makalesinden 2016 yılında trend olacak 10 pazarlama stratejisi 

1. Müşteri ile daha etkili bir etkileşim için müşteri deneyimi modeli benimsenecek.
2. Tüketicilerin reklamlardan sıkılması nedeniyle rağbet gören Adblock eklentileri, oyunun kurallarını değiştirecek.
3. Müşteri deneyiminin öncelik olduğu bu dönemde, yaratıcılık, hayal etme ve pazarlama 3D yapılacak.
4. Marketing uzmanları, en sonunda sosyal medyayı pazarlama stratejisi olarak kabul etmek yerine kanal olarak görecek.
5. Tüketiciye her kanaldan entegre bir şekilde ulaşan omnichannel pazarlama, perakende sektörünün en iyi arkadaşı olacak.

 

2016 digital pazarlama trendleri nedir

 

6. 2016 yılı Big Data’nın yılı olurken daha da önemli olabilecek bir gelişme olarak marketing kararlarında analytics rol oynayacak.
7. Mobil, mobil ve mobil! Mobil pazarlama konusunda 2016’da hala tembellik yapan pazarlama uzmanları, treni kaçıracak.
8. Live streaming yani canlı yayın kavramının anlamını bulduğu bu dönemde, olmazsa olmaz pazarlama taktiği olan video kullanımı patlayacak.
9. İçerikte dinlenmek yok! Content hala king, hala kral ve her zamankinden daha güçlü gelecek.
10. Data ve bu sayede sonuçları okumak, 2016’da oldukça önemli bir konu haline gelecek.
10 yıllık tecrübe ile mutlu müşteriler.

Benzer paylaşımlar

Top magnifierarrow-down